За да продължи да оперира в Индия, Uber трябва да се съобрази с правилата и да регистрира бизнеса си, твърди Кулдеееп Синх Гангар, член на специалната комисия, отговаряща за транспорта в Делхи.
Гангар посочва, че колите и шофьорите, свързани с приложението Uber, трябва да се регистрират като таксита и да спазват регулациите за този тип дейност. След като шофьорът се сдобие с търговски лиценз, той бива проверяван от полицията, което може да отнеме три месеца. Органите на реда пък имат задачата да установят дали водачът е бил осъждан, извършвал е криминални деяния и да потвърдят постоянния му адрес. Ако той бъде одобрен от полицията, държавните транспортни власти му издават уникален номер.
Uber твърди, че не проверява своите шофьори, а разчита на индийското правителство да изпълнява тази задача при издаването на разрешителните.
Нейта Сингхал, който отговаря за международните стартирания на бизнеса на Uber в отделните страни, посочва в интервю, че единственото, което компанията изисква от шофьорите, е да имат валидни документи за управление на превозно средство.
Тирапонг Родрасерт, генерален директор на отдела за сухопътен транспорт в Тайланд, твърди, че използването на лични автомобили, а не на таксита, е нелегално.
„Тайланд не забранява използването на приложения за таксиметрови услуги. Ние не позволяваме само превозните средства, които не са регистрирани точно“, коментира той.
Говорителят на Uber заяви, че е неясно как услугата нарушава тайландските закони. Фирмата стартира бизнеса си в Банкок през февруари, а миналия месец и на курортния остров Пукет.
Виетнамските власти посочиха, че Uber е незаконна, тъй като не е оторизирана да предлага таксиметрови услуги. Все пак правителството обясни, че ще проучи възможностите и начините за легализирането на бизнеса ѝ.
Uber среща редица проблеми и в някои част на Европа, където регулаторните органи и депутатите се опитаха да забранят или ограничат някои от нейните услуги. В редица градове, от Франкфурт до Париж и Лондон, таксиметровите шофьори организираха големи стачки. Те блокираха пътищата в градовете, твърдейки, че Uber и подобните на нея компании заплашват съществуването им.
Най-голямата пречка се крие в това, че услугата използва водачи без професионален лиценз за таксиметрови шофьори. Съдилищата в Германия и Холандия наскоро издадоха забрани за услугата UberPop, но въпреки това компанията продължава да я предлага.
Регулаторите посочват, че UberPop е незаконна таксиметрова услуга. Ръководството на Uber отвръща, че ниската цена на услугата е основен начин за популяризиране на бизнеса отвъд заможните потребители.
Онлайн изданието GigaOm пише, че Uber има практика да призовава шофьорите си да нарушават забраните. Компанията направи точно това, когато получи забрана да работи в Берлин, където глобите са по-сериозни. Там всеки шофьор е заплашен от глоба до 20 хил. евро при неспазване на забраната и по 25 хил. евро за Uber за всеки нелегално превозен пътник.
преди 10 години Uber се очертава като един грандиозен тест на тема (възможна ли е) либерална икономика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар