Лос Анджелис обмисля въвеждането на LED технология от десет години насам, за да намали сметките си за ток. В града се намира втората по големина мрежа от улично осветление в Щатите след тази в Ню Йорк. Преди десетилетие LED диодите са били в достатъчно напреднал стадий за използване в светофари, но ранните прототипи на улични лампи се доказват като ненадеждни или излъчващи твърде синя или неравномерна светлина, която в един момент е заслепяваща, а в другия създава сенки. Чак през 2008 г. Ибрахимиян приема, че технологията е достатъчно напреднала, за да послужи в модернизирането на уличното осветление в Ел Ей. Дори при цена от 400 долара за брой, или повече от двойно по-скъпо в сравнение с традиционните технологии, LED осветителните тела имат потенциала да намалят сметката за ток на града (16 млрд. долара) с цели 40%.
Допълнителна подкрепа проектът получава от кмета Антонио Виларайгоса, който изявава желание да намали вредните емисии на града, както и от факта, че Ел Ей има собствена електроцентрала. Именно тя финансира първата фаза на програмата с осигуряването на 40 милиона долара кредит и 17 милиона долара отстъпки от цената на електроенергията.
Първият етап от проекта е изключително успешен. Консумацията на енергия от уличното осветление в града пада от 190 милиона киловатчаса до 110 милиона киловатчаса. Подобряването на ефективността вдъхва оптимизъм в градската управа, която повишава прогнозите си, че спестяванията ще са в размер на 63% годишно след завършването на проекта. Лос Анджелис очаква да спести 8.8 милиарда долара от сметките си за ток през тази година, а нови 3 милиона долара ще бъдат спестени от намалени разходи по поддръжката на мрежата. В момента в града функционира софтуерна система, която измерва количеството енергия, консумирано от всяко осветително тяло и проверява дали същото работа по предписание. За сравнение, стандартните улични лампи изискват инспекция на място. Всички тези спестени разходи ще помогнат на града, който ще започне да изплаща финансовите си задължения от следващата година.
Ибрахимиян е още по-въодушевен от гъвкавостта на системата. Лос Анджелис може да намали или увеличи яркостта на всяка една улична лампа, което не бе възможно със старата технология. Градската управа харесва идеята да се използват мигащи улични лампи, които да насочват полицаи, медици или пожарникари към търсения от тях адрес. В град Чатануга, Тенеси, бе пуснат в експлоатация пилотен проект през 2011 г., който даваше възможност на полицаите да усилват или намаляват осветеността на уличните лампи директно от техните патрулни коли. По този начин властите използваха технологията, за да намалят престъпността в един от градски паркове, насочвайки ярка светлина към съмнителни групи от хора, която ги кара да се разпръскват.
Дори и без игра със светлината, Лос Анджелис вече отбелязва намаляване на престъпността. Според информацията кражбите с взлом и случаите на вандализъм в тъмната част на денонощието са намалели с 10% от 2008 г. насам. „Удивен съм, че технологията не е разпространена на повече места в страната,“ казва Ибрахимиян.
Освен големите обещания, които диодите дават по отношение на енергийната ефективност и намаляването на светлинното замърсяване, тяхната голяма полза може да бъде прокарването на т.нар. "умни мрежи". Напредничавите градове вече използват системите за модернизацията на уличното осветление, за да превърнат уличните стълбове в интелигентни възли, снабдени с микропроцесори, камери, сензори и безжични радио апарати, които захранват отделна система с информация за трафика, времето, качеството на въздуха, нивата на шум и необичайни струпвания на хора. Тестове на такава технология вече се провеждат в Копенхаген.
Напредничавите градове мечтаят за LED осветление
Диодите имат силата не само да намалят сметките за ток и светлинното замърсяване, но и да помогнат в битката с престъпността
17:41 | 21.09.14 г. 2Служител поправя повредена улична лампа по време на мъглив ден в Ню Делхи, Индия, Снимка: Архив Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Азиатските пазари не намериха единна посока в последната сесия за седмицата
-
Германският канцлер отказа да поиска вот на недоверие до следващата седмица
-
Турската централна банка повиши прогнозите си за инфлацията
-
Луксозната страст към автомобилите – пазар за 2 млрд. долара
-
Европейският икономически комитет препоръча пълно членство на България и Румъния в Шенген
-
С близо 40% растат ипотечните кредити на БАКБ в края на септември
-
Десетки хиляди работни места в германските доставчици на авточасти са застрашени
-
Проблемът с безводието в България започва да разкрива мащабите си
-
Спестяванията в българските банки растат с близо 10% до 134 млрд. лева към септември
-
Русия започна да използва масово дронове с термобарична бойна глава
-
Audi ще съкрати хиляди работни места извън производството
-
Застрашена ли е независимостта на Фед от новия президентски мандат на Тръмп?
Най-четени новини
-
Украйна е близо до своята ракета, способна да порази Москва, но ѝ липсват компоненти
-
Китайците насочват незаконно милиарди долари извън страната
-
Крахът на Northvolt тласка броя на фалитите в Швеция до исторически високо ниво
-
Западни служби обвиняват Русия в опит за саботаж на самолети, летящи за САЩ и Канада
-
Какво ще получи Илон Мъск след избирането на Доналд Тръмп за президент?
-
Газът от Азербайджан ще покрие по-малко от половината потребление през ноември
-
"Лукойл" планира да продаде рафинерията си в Бургас на катарско-британски консорциум
-
Първи близки кадри на руския изтребител Су-57 от Китай показват смущаващо лошо качество
-
Кешовите наличности на Berkshire Hathaway достигнаха рекордните 325 млрд. долара
-
Да загубиш 165 хил. паунда за час, или как се случват измами в Revolut
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
Деси Стоянова: Когато си свел публичния си образ до редове в LinkedIn, пропускаш възможности
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Акио Тойода: Пълната електрификация при колите ще доведе до загуба на работни места
-
Гуверньорът на Австрийската национална банка: С удоволствие бих приветствал България в еврозоната
Коментари
Финанси виж още
-
Азиатските пазари не намериха единна посока в последната сесия за седмицата
-
Турската централна банка повиши прогнозите си за инфлацията
-
С близо 40% растат ипотечните кредити на БАКБ в края на септември
-
Петролът поевтинява, докато се очаква отслабването на урагана "Рафаел"*
-
Какъв е двигателят на силната пазарна реакция на победата на Тръмп?
1 -
Щатските индекси се повишиха след решението на Фед за лихвените проценти
преди 6 години Бъдещето ни е в LED осветлението. Като всяко ново нещо и това се приема малко трудно - може би в известен смисъл и заради цената. Истината е, че първоначалната инвестиция е малко стряскаща, но простата математика показва, че тя се "избива" още през първата година година. Ако ви е интересно, тук сме писали още по темата - http://bgledfactory.bg/blog-article/6/kakvo-tryabva-da-znaem-predi-da-zakupim-led-osvetlenie.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години И аз съм голям привърженик на лед осветлението, нямам търпение и тук да сменят уличните лампи. Даже миналата година писах точно на същата тема за няколко града, които изцяло са преминали на улично лед осветление - като Лос Анжелис, Копенхаген и други. Ако ви интересува може да я намерите тук: http://ledspotbg.blogspot.com/2013/12/ulichno-led-osvetlenie.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Преди време източногерманците бяха направили крушка която не беше възможно да изгори, доколкото знам сега е в музей. Защо я отхвърлиха , никой не разбра/ всъщност на едино от изложенията са им казали че ако се обурудва света с такива крушки, след време ще трябва да затворят завода отговор Сигнализирай за неуместен коментар