Да вземем за пример следния пасаж, без да обръщаме засега внимание на всичко, което се е случило по-късно:
„Ние няма да се крием от високорискови и перспективни проекти поради краткосрочния натиск за печалба. Някои от нашите предишни залози се увенчаха с успех. Други не. Тъй като ние считаме такива проекти за ключ към успеха, ще продължим да ги следваме. [...] Никой не трябва да бъде изненадан, ако се опитаме да навлезем дори и в области, които изглеждат чисто спекулативни и може би дори странни. Тъй като съотношението на приходите към рисковете продължава да расте, ние трябва да посягаме и към проекти извън нашия редовен бизнес - особено ако първоначалните инвестиции са ниски".
Ако се замислим колко малък е бил светът на Google все още по онова време, в ретроспекция тези думи са особено проницателни. Около 2000 служители по това време се грижат предимно за търсачката, а най-големите конкуренти са Yahoo и Microsoft.
През 2004 г. продуктовото портфолио на Google е било все още толкова малко, че дори и функции като проверка на правописа и онлайн калкулатор се считат за важни ползи за потребителите - неща, които днес едва ли изненадват някого.
Преди десет години компанията току-що стартира своята собствена услуга за електронна поща, наречена Gmail. Смартфоните са все още в далечното бъдеще, поради което терминът "мобилен" се появява едва шест пъти в проспекта.
За да се покаже колко екзотична тема по онова време е "мобилният интернет", този израз е бил поставен дори в кавички.
Десетилетието на Google:
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.