„Ние работим усилено, за да гарантираме, че нашите рекламни системи са лесни за използване, така че дори и най-малките предприятия да могат да достигат със своите реклами до правилните клиенти", заявява говорителка на Facebook.
Една от причините за това, че рекламите в социалната мрежа са станали по-скъпи и достигат до по-малко потребители, е засилената конкуренция за рекламни площи. Около 1,5 млн. фирми с различен размер междувременно рекламират във Facebook, докато преди година техният брой е бил по-малко от 1 млн. Освен това налично е и по-малко пространство – рекламите в дясната половина на сайта стават по-големи, поради което по-малко рекламодатели намират изява наведнъж.
Когато Facebook обяви през април тези промени, компанията заяви, че потребителите ще виждат по-малко реклами като цяло, и че някои рекламодатели ще трябва да плащат по-високи цени.
Facebook продава рекламното си пространство в един вид търгове, където рекламодателите могат да наддават за наличното рекламно пространство.
Поурън Пол, основател на портала KidsCentralStation.com, плаща за първи път за реклами в социалната мрежа преди единадесет месеца. Тя оперира платформа, където родителите могат да намерят и резервират различни курсове за децата си. Отначало тя е искала да дава за ден реклама не повече от десет долара.
За да направи рекламите си възможно най-привлекателни, тя е тествала различни конструкции и лозунги безплатно само в новинарския поток на компанията. Там тя е можела да види кои реклами са имали най-много „харесвания“. Само най-успешните реклами тя е пускала срещу заплащане в дясната рекламна колона на страницата.
Най-полезна за нея е опцията, с която тя може да избира кои потребители да виждат нейните реклами. Най-голям успех с рекламите си постига, ако се фокусира върху родителите на най-много дванадесетгодишни деца в определени квартали.
Пол твърди, че нейните рекламни импресии и кликвания са спаднали с 55 и 73 на сто, обаче приходите ѝ са се увеличили със 129%.
Тя вярва, че рекламите са увеличили популярността на сайта ѝ, защото „дори ако някой не кликва върху реклама, може би я вижда така или иначе, а това повишава информираността към марката", казва тя.
При едно проучване от април сред 728 собственици на малки предприятия, 83 процента казват, че няма да инвестират във Facebook обяви през тази година. 14% заявяват, че те ще похарчат между 1 и 4 999 долара, а 1,3% планират разходи между 5000 и 9999 долара.
От онези, които вече са плащали поне веднъж за Facebook реклами, едва 19% казват, че продажбите или репутацията на марката са се подобрили значително, показва проучването, извършено от Wall Street Journal и Vistage International. 55% смятат, че това не е така, а 26 процента не са сигурни.
Дон ДиКостанцо, съсобственик на производителя на електрически велосипеди Pedego, харчи за реклама във Facebook за първи път през 2012 г. Въпреки това нито едно негово колело не е било продадено благодарение на продължилата три дни и половина кампания през май.
Той е похарчил около 3400 долара за две реклами в дясната част на страницата, които е трябвало да се появяват през един удължен с празник уикенд. Едната реклама е насочена към жени, а другата – към мъже на поне 40 години, които живеят в Южна Калифорния – място, в което велосипедите на Pedago се предлагат от 12 дистрибутора. E-колелата на компанията струват между 2095 и 3695 долара, а рекламата предлага на клиентите безплатно допълнителни аксесоари на стойност около 200 долара, като велосипедни мрежи, фарове и чанти.
ДиКостанцо е изчислил, че са били генерирани 354 000 импресии на рекламата и 7831 кликвания, като всеки от тях му е струвал по 40 цента, спрямо 24 цента на клик при кампания, проведена през декември.
За първи път той е помолил своите дилъри да питат клиентите си как са разбрали за компанията. „Нито един не е заявил, че е дошъл в магазина заради рекламата във Facebook", казва той.
На Facebook страницата на компанията той все още публикува по около три актуални новини на ден, някои със снимки и видеоклипове. Той се надява, че с това може безплатно да увеличи продажбите до известна степен. „Стойността на Facebook като маркетингов инструмент пада драстично, откакто сайтът стана по-популярен", казва той.
преди 10 години Един от вицовете за ФБ от 2012 г. Попитали "радио Ереван": Как да правим пари чрез ФБ?- Изтрийте профила си и започнете да работите...Донякъде е вярно...Просто FB може да е изключително полезен, ако компанията успешно комбинира offline с online WOM (word-of-mouth), но това означава и аналитичен потенциал, който не е за малките. Само за статистиката - около 80% от продажбите са повлияни от WOM. Проблемът за ниския CTR, който посочват в Jounal, е добре известен. Другият е, че до ден-днешен онлайн продажбите са далеч под очакванията (на някои) - в най-развитите онлайн пазари като UK и US са ~10%. ФБ обаче има огромен потенциал - да не забравяме с какви данни за потребителите и възможности за обработка разполага. Там ексхибиционистите си казват всичко...а който е запознат със социалните мрежи (имам предвид математическия анализ на социални мрежи) и Еdge Rank (който вече не е Edge Rank) ще се сети... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Upstards от долината бичат venture капитали като за световно... По-нататък щели да избият. Същата ситуация като с yahoo през периода 98-2001. От треската за злато най-много са спечелили търговците на лопати. отговор Сигнализирай за неуместен коментар