Рекламното пространство във Facebook става все по-оскъдно и по-скъпо. Малките и средните предприятия все по-често не могат да си позволят лукса да пускат обяви във Facebook, а много от тях смятат, че рекламата в социалната мрежа така или иначе не си струва, пише в свой анализ The Wall Street Journal.
Когато през миналия месец Facebook представи своите най-нови тримесечни данни, стана ясно, че дисплейната реклама е средно със 123% по-скъпа в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Рекламните импресии, т.е. броят на рекламите, които са били видени на страниците на Facebook, намаляват с 25 на сто, докато приходите от продажби на реклами нарастват с около 67% до 2,68 млрд. долара, заявиха от компанията.
Facebook обяснява, че рекламодателите постигат добри резултати с рекламите си. „Цената на една реклама е обвързана със стойността, която се получава като резултат от нея", казва Дейв Уенър, главен финансов директор на Facebook. „Ние продължаваме да работим, за да подобрим това рекламно пространство и да ангажираме по-добре публиката".
Някои собственици на малки предприятия обаче виждат това развитие по по-малко позитивен начин. Скокът на цените е "добре за данните за продажбите на Facebook, но недостъпен за малкия бизнес с ограничен бюджет за реклама", казва Нейтън Латка, главен изпълнителен директор на Heyo.com. Неговата компания предлага приложения, с които други компании могат да създават обяви за Facebook.
За някои може наистина да е вярно, че рекламите във Facebook са станали по-ценни, но много малки и средни предприятия са в неизгодно положение, тъй като те нямат нито финансови, нито човешки ресурси, за да развиват успешна социална медийна кампания, а впоследствие и да се грижат за нея и да я подобряват.
През 2010 г. предприемачът Том Бурожи започва да купува рекламно пространство в най-десния край на страницата на Facebook, за да насърчи продажбите на своите слушалки iHeadBones. През 2012 г. той е харчил по 50 долара на месец за рекламите. Той експериментира с различни текстове и подбира онези от тях, които са доставили най-много кликвания.
Той поръчал рекламите да се появяват на страниците на Facebook на хората, които са посочили, че с удоволствие правят джогинг и пешеходен туризъм - целева група, която е също толкова привлекателна за производители на спортни стоки, както и за производителите на портативни джаджи. През 2013 г. "цената на клик" на рекламите му се е увеличила четири пъти до два долара, показват сметките му. Обемът на рекламните импресии, кликвания и продажби от Facebook потребители обаче спада с 60, 50 и съответно 75 на сто, казва той.
През септември миналата година той пуска последната си реклама за Facebook. Въпреки това той продължава да рекламира в Google, за чиито услуги той плаща 325 долара на месец. "Потребителите, които идват от Google, генерират значително повече приходи", казва той.
преди 10 години Един от вицовете за ФБ от 2012 г. Попитали "радио Ереван": Как да правим пари чрез ФБ?- Изтрийте профила си и започнете да работите...Донякъде е вярно...Просто FB може да е изключително полезен, ако компанията успешно комбинира offline с online WOM (word-of-mouth), но това означава и аналитичен потенциал, който не е за малките. Само за статистиката - около 80% от продажбите са повлияни от WOM. Проблемът за ниския CTR, който посочват в Jounal, е добре известен. Другият е, че до ден-днешен онлайн продажбите са далеч под очакванията (на някои) - в най-развитите онлайн пазари като UK и US са ~10%. ФБ обаче има огромен потенциал - да не забравяме с какви данни за потребителите и възможности за обработка разполага. Там ексхибиционистите си казват всичко...а който е запознат със социалните мрежи (имам предвид математическия анализ на социални мрежи) и Еdge Rank (който вече не е Edge Rank) ще се сети... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Upstards от долината бичат venture капитали като за световно... По-нататък щели да избият. Същата ситуация като с yahoo през периода 98-2001. От треската за злато най-много са спечелили търговците на лопати. отговор Сигнализирай за неуместен коментар