Интернет промени пазаруването в развитите страни завинаги. Дори когато живееш в добре устроен град, в който има предостатъчно магазини, молове и бутици, винаги е по-лесно да направиш своя избор и да сравниш цените онлайн. Още по-хубавото е, че за да избереш и получиш стоката, не трябва да излизаш от вкъщи или от офиса. Доскоро услуги като тази не бяха добре развити в Китай, но изглежда нещата са се променили.
Според проучване на PricewaterhouseCoopers три четвърти от хората, които пазаруват в интернет в Китай, правят поне по една покупка седмично. Любимата платформа за пазаруване на китайците безспорно е компактният смартфон, който е бил използван от 77% от пазаруващите онлайн.
Друг важен фактор в пазарната онлайн революция в азиатската страна е увеличаващото се влияние на социалните мрежи, които формират вкусове и провокират покупките, въпреки цензурата, наложена от правителството. 86 на сто от участвалите в анкетата на PWC казват, че използват социални мрежи, за да събират информация за някои марки или да извършат покупката директно.
Нещо повече, новата средна класа в Китай показва по-голяма слабост към онлайн пазаруването, отколкото потребителите във всички други страни, в които е било проведено подобно проучване. В Щатите само четвърт от купувачите в интернет правят по една покупка седмично, а само 29% от тях използват мобилните си телефони. Въпреки че е дом на социални гиганти като Facebook и Twitter, само 29% от американските онлайн клиенти споделят пред PWC, че са ги използвали за събиране на информация или за покупка.
В други развиващи се страни също се забелязва явно предпочитание към мобилните устройства, като метод за онлайн пазаруване, тъй като потребителите там никога не са имали компютър, а в момента разполагат със смартфон. Според анкетата на PWC 69% от онлайн купувачите в Индия пазаруват през мобилен телефон, а процентът в Южна Африка е 49 на сто.
Китайският сайт Taobao.com е най-голяма платформа за онлайн търговия, където може да бъде намерено всичко: от краставици до маркови слънчеви очила. Сайтът е собственост на известния онлайн търговец Alibaba, който позволява на фирми от дребния бизнес да организират свои собствени онлайн магазини в Taobao.
До декември 2013 г. в Taobao са били регистрирани повече от 2 милиона магазина с китайски IP адреси. Един от добрите примери в това число е магазин, който предлага отглеждани в естествена среда плодове и зеленчуци от малкото селце Бишан в провинция Анхуй на загрижените за здравословното си състояние жители в големите градове. Управата на селцето използвa Weibo (китайския Twitter), за да промотира сезонната си продукция.