IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Успя ли Apple да оправдае проекта iPhone 5c?

Китайците се интересуват от по-скъпия вариант на телефона, но моделът изпреварва по продажби Samsung Galaxy S4

15:00 | 30.03.14 г.
<p>
	Снимка: <em>Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

От години експерти и анализатори предполагаха, че единственият начин Apple да пребори по-евтините Android базирани устройства, особено в Китай и Азия като цяло, е да произведе по-евтин iPhone. През есента това най-сетне се случи и на пазара се появи пластмасовият iPhone 5с. Нищо от това, което специалистите прогнозираха обаче, не се случи, защото последните пазарни анализи показват, че клиентите в страната предпочитат по-скъпия премиум вариант iPhone 5s.

Трябва обаче да се каже, че сухите пазарни данни не казват цялата истина за 5с и е трудно от тях да се извадят ясни заключения за това как смартфонът се представя на световни пазари. Още повече, че Apple така и не публикува разбивки за продажбите на двата различни модела iPhone. Осем от десет смартфона от високия клас, продадени в Китай, са iPhone, сочи наскоро проведено проучване на Umeng. Анализаторите са изследвали продажбите на всички устройства с цена над 500 долара. Това означава, че Apple контролира пазара на премиум мобилни телефони в Китай. От години същото важи и за САЩ.

Анализаторската къща comScore съобщава, че през януари Apple е държала 41.6% от американския пазар на смартфони.

От всичко това става ясно очевидното – iPhone се представя повече от добре на пазара. Въпросът е, че нямаме ясна информация за това каква част от успеха се дължи на 5s, и каква на по-евтиния 5c.

Според информацията на Umeng историята на iPhone 5c в Китай е повече от тъжна. В личния си блог анализаторът на Andreessen Horowitz - Бенедикт Еван, пише, че “евтиният” iPhone контролира едва 2% от пазара на смартфони в Китай, докато 5s и по-старият iPhone 5 държат съответно 12 и 15%. Интересното е, че 5c предлага същите функции и технически характеристики като iPhone 5, но идва с цветен заден корпус. Американците възлагаха големи надежди на пъстрите цветове, но изглежда хората не са никак очаровани от дизайна и именно той ги отблъсква.

Изглежда, че когато хората купуват iPhone, те държат на цялостното усещане от телефона, което винаги е отблъсквало идеята за цветна пластмаса. Част от проблема се крие и в отстъпките, които много мобилни оператори дават на своите клиенти. Експерти обаче не са сигурни, че отстъпките увеличават продажбите. В Америка например, търговската верига Wallmart продаваше iPhone 5c миналата есен за едва 45 долара с двугодишен абонаментен план. Търговският ход бе провокиран от оферта на Best Buy, които предлагаха телефона за 50 долара с двугодишен договор.


През миналата седмица Apple косвено призна за слабите продажби на 5c, пускайки още по-евтина негова версия. Тя разполага само с 8 гигабайта памет и в Англия се предлага за 429 паунда без обвързващи договори и каквито и да е отстъпки. Въпреки това, цената остава твърде висока, за да ентусиазира голям брой купувачи, смятат експерти.

Последна актуализация: 15:43 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още