Истинските технологични тенденции не можеха да се видят през тази година в изложбените зали на Mobile World Congress в Барселона. Те обаче можеше да бъдат намерени на два километра от технологичния панаир в Барселона - в комбинирано с MWC събитие за стартиращи фирми и инвеститори с рисков капитал, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Домакините - дъщерната на MWC копания Four Years From Now, или 4YFN, създадоха истинска колекция от сцени, палатки и седалки, изработени от бирени каси. Там те приеха редица стартиращи фирми, свързани с мобилните технологии. Такива като фирми, които предлагат GPS системи за мотоциклетни каски или разработчиците на приложение за Google Glass, което позволява на потребителя да поръча различни продукти само с едно кимане на главата.
"Ето, тук се случва истинската иновация", каза Кристофър Помериенинг, съосновател на компанията за рисков капитал Active Venture Partners, докато на сцената в близост свири една рок група. „Там иновация означава да имаш телефон, който е един милиметър по-тънък от този от миналата година".
Иновациите бе трудно да се намерят в Барселона през тази година. С площ от повече от 90 хиляди квадратни метра Mobile World Congress е най-голямата годишна конференция на мобилната индустрия. Но тази година шоуто предложи просто допълнителна каскада от оборудване, което се различава по размер и може би по цвят.
Тази стагнация отразява широката промяна в бизнеса с мобилните комуникации, тъй като първата вълна на революцията на смартфоните идва към своя край. Проникването в развитите страни започва да стагнира. Новости идват все повече от чисто технологични компании, които разработват нови уеб и базирани на местоположението услуги, или дори от малки производители на приложения и джаджи, далеч от мястото, където прожекторите светят.
„Иновацията при устройствата става по-зряла и по-бавна...“ , казва Рик Клемер, главен изпълнителен директор на производителя на чипове NXP Semiconductors.
Наистина, през тази година особено впечатление прави нарастващият брой на общотехнологичните компании, които произвеждат устройства, различни от телефони, които се свързват към интернет - от автомобили с приложения до преносими устройства, които записват ежедневната дейност. Но напредъкът при тях идва предимно с много малки стъпки.