IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Големият липсващ на Mobile World Congress - иновацията

С провелата се в близост конференция 4YFN телеком светът се опитва да достигне до „истинската“ технологична общност

10:47 | 05.03.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	С провелата се конференция 4YFN телеком светът се опитва да достигне до технологичната общност. <em>Снимка:&nbsp;4YFN&nbsp;</em></p>

С провелата се конференция 4YFN телеком светът се опитва да достигне до технологичната общност. Снимка: 4YFN 

Sony и Huawei представиха така наречените „интелигентни гривни“ (Smart Bands), подобни на вече съществуващите свързващи се към интернет гривни от компании като Fitbit, които съхраняват данни за различни навици на собствениците си - за спане, хранене и поведение. Нова версия на SmartWatch на Samsung беше забележителна, само защото корейската компания се отказва от господстващата операционна система на Google - Android за сметка на собствената Tizen.

Някои от най-смелите нови залози на производителите на смартфони бяха получени през тази година от компании, които се опитват да направят съществуващата си технология по-евтина, за да увеличат продажбите в развиващия се свят.

Nokia например представи нова гама от телефони, които могат да бъдат купени и за около 120 долара. Mozilla удари всички с плановете си за смартфон за 25 долара. Иновацията тук не е в устройството, а в това, че обсегът на интернет се разширява.

„Ако погледнем към възприятията на потребителите, ще придобием чувството, че иновациите в устройствата през последните години се забавят", каза Ерик Сю, един от тримата редуващи се изпълнителни директори в Huawei, един от най-големите производители на смартфони в света. „Те нямат силното усещане, че в устройствата има убедителни иновации".

Междувременно отношенията между телекомуникационните компании и технологичните гиганти стават все по-напрегнати. Мобилните оператори негодуват, че плащат прескъпо за изграждането на скъпи широколентови мрежи, само за да може технологични компании като Google и Apple да отчитат със своите мобилна реклама и приложения повече продажби.

В същото време обаче мобилните оператори знаят, че със своите приложения и услуги технологичните гиганти им помагат да спечелят нови абонати. Може би затова не е чудно, че през тази година те поканиха главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг да произнесе реч. Същевременно много компании, като испанската Telefónica, създадоха свои собствени инкубатори за насърчаване на стартиращи фирми, за които се надяват, че биха могли да бъдат следващият Facebook.

„Следващата иновация може би няма да е в размера и формата на един смартфон, а по-скоро в онова, което може да се прави с него", каза Ан Буверо от индустриалната асоциация GSMA, която организира конференцията в Барселона.

С провелата се в близост конференция 4YFN телеком светът се опитва да достигне до технологичната общност и да „я вкара в самолета“. Тази конференция не съществуваше само преди година, когато стартиращата сцена започна да става все по-важна част от годишната конференция.

Новото събитие предизвика и засилен интерес. Ян Коум, съоснователят на WhatsApp, която бе продадена за 19 млрд долара на Facebook, намина за участие в панелна дискусия във вторник. В сряда вечер и Intel бе сред компаниите, които ухажваха стартиращи фирми по време на дискусия. В случая ставаше дума за джаджи и преносими устройства.

„Те го наричат 'Four Years From Now', но би трябвало да се чете  'Two Years from Now'“, казва Мирон Перел, израелски предприемач, дошъл, за да представи своята стартираща компания. „Някои от фирмите тук ще променят света", убеден е той. 

Всичко за конгреса в Барселона четете тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:14 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още