IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще подкара ли скоро Siri на Apple своето Ferrari?

Калифорнийският производител на iPhone влиза в Алианс с Mercedes-Benz, Volvo и Ferrari

12:10 | 02.03.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Ще влезе ли Siri и под арматурното табло на колите? <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Ще влезе ли Siri и под арматурното табло на колите? Снимка: архив Ройтерс

С напредъка си към автомобилната индустрия калифорнийците не са само. Конкуренцията също с все сили се опитва да вкара продуктите си под арматурното табло. Подобни планове  например преследва и американската компания Google, която със своята платформа за смартфони Android се счита за основен съперник на Apple. Операторът на най-влиятелната в света интернет търсачка създаде за тази цел в началото на годината свои съюз с автопроизводители, сред които влиза и дъщерната на VW компания Audi.

Терминът "свързана кола" описва и сега една от най- големите бъдещи тенденции в автомобилната индустрия. "Колата става все повече мобилно устройство", твърди Тило Кословски, анализатор в компанията за проучвания Gartner. Според експерта Apple и Google се опитват да намерят съюзници, които да им помогнат да вградят технологиите в превозните средства.

От услугите със софтуер в колата големи възможности изключително доходен бизнес си представя и германският доставчик Bosch.

„Тези услуги за мен представляват милиарден бизнес през следващите шест до осем години", каза директорът на подразделението за автомобилните технологии Волф-Хенинг Шайдер, цитиран от N-TV. Технологичният концерн работи не само над автоматична система за спешно повикване, но също така и над проект за платежни функции при станции за зареждане на електрически превозни средства.

Със системи за асистенция като помощ при паркирането например още през 2016 г. Bosch ще вкара в касите си над 1 млрд. евро, пояснява Шайдер. По предварителни данни концернът, който е световен лидер сред автомобилните поддоставчици, ще отчете за 2013 г. приходи в размер на 46,4 млрд. евро.

Едно бързо сравнение дава доста добра яснота за пропорциите – само в периода от октомври до декември 2013 г., тоест първото тримесечие на новата фискална година, Аpple отчита приходи от 57,6 милиарда долара (около 41,7 милиарда евро).

Новите разработки се появяват на фона на тенденцията все повече автомобилни производители да добавят компютърни чипове към новите модели. Някои от тях, като GM и Audi обявиха плановете си да оборудват автомобилите с четвърто поколение клетъчни чипове, които могат да се свързват с мрежата, без да е необходим смартфон.

 Повишеното внимание върху електрониката на колите подчертава голямото предизвикателство, пред което са поставени автопроизводителите. Потребителите вече не се интересуват само от икономията на гориво, от конски сили и подобни характеристики. Все по-голяма част от купувачите се интересуват от възможността да използват мобилни устройства по време на движение.

Натискът за производството на умни автомобили междувременно накара производители на чипове като Intel и Qualcomm да увеличат усилията си в посока създаване на устройства, подходящи за коли. Rival Nvidia твърди, че 4,5 млн. автомобили по пътищата, вече имат процесори, а прогнозите са, че през следващите четири или пет години още 25 млн. коли ще се радват на новите технологии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:48 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още