В самия Китай с пазарен дял от 11% Coolpad е на трето място след Samsung с 21 на сто и Lenovo с 13%. Apple е едва пети с 6 на сто от целия пазар.
Силна тяга Apple може да получи през тази година от сътрудничеството си с China Mobile, с над 760 милиона абонати най-големият мобилен оператор в света. На тях iPhone се предлага от 17-ти януари. В началото на януари председателят на Борда на оператора Си Гуохуа заяви, че към края на декември компанията е получила над 1 млн. предварителни поръчки за апаратите.
Данните за четвъртото тримесечие на 2013 г., които Apple представи в понеделник, доказват увеличение на продажбите от 29 процента в Китай, Хонконг и Тайван. Броят на устройствата, продавани в Китай, обаче компанията не показва отделно. Главният изпълнителен директор Тим Кук обаче заяви: „От около една седмица продаваме чрез China Mobile. И през миналата седмица имахме толкова много активации, колкото никога преди това в Китай". Но анализатори обръщат внимание на това, че сравнително скъпите авансови вноски по договорите за iPhone с China Mobile може да възпрат доста клиенти.
Coolpad започва дейността си през 1993 г. като производител на пейджъри и телекомуникационни аксесоари. Сега компанията е основен играч в китайската мобилната индустрия. Тайната на успеха е в тесните бизнес отношения с всички мобилни оператори, което гарантира, че изделията също се продават извън големите градове.
Един от най-популярните смартфони на Coolpad, моделът 9080W, разполага с екран от 5,7 инча, 8-мегапикселова камера и четириядрен процесор - и при все това струва само 193 евро. Coolpad залага преди всичко на онези милиони потребители, които купуват за първи път смартфон. През първата половина на 2013 г. компанията-майка увеличава печалбата си с 40 на сто до близо 213 милиона хонконгски долара, около 20 млн. евро.
„Ако тези купувачи за първи път имат едно добро преживяване с нашите телефони, след това те по-късно може да купувят скъпи модели на Coolpad, когато имат и повече пари за харчене", заяви заместник-председателят на компанията Джан Гуън - Цян в интервю. Някои анализатори смятат, че тази стратегия е доста дръзка. Според тях било голямо предизвикателство да преоценяват своята марка и да убедят клиентите си да плащат повече за устройствата.
Apple продължава да бъде една от най-желаните марки в Китай, както показа истерията около златния iPhone 5S. Samsung, която тук е добре известна заради телевизорите си, продава смартфони за по-малко от 150 евро, за да се конкурира с местните конкуренти. И двете компании отказаха да коментират ситуацията в Китай. Мениджъри на китайски производители заявиха, че техните компании са добре позиционирани на местния пазар и отговарят на специфичните нужди на китайските потребители.
Oppo обаче доста добре успява да бележи точки сред младите китайки. Причината за това е една по-ранна рекламна кампания с актьора Леонардо ди Каприо и сътрудничества с местни канали. Фирмата не публикува финансови отчети, но има претенциите, че е на печалба от бизнеса си със смартфони.