IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

В Китай хитът се казва не iPhone, а Coolpad

Oppo, Coolpad и Xiaomi печелят все повече потребители с евтини, но добри устройства

12:29 | 03.02.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Coolpad владее китайските сърца. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Coolpad владее китайските сърца. Снимка: Ройтерс

Apple и Samsung може и да са всепобеждаващи смартфон сили в Европа, САЩ и много други части на света, но в Китай, най-големият мобилен пазар в света, все още няма ясен победител.

Там във възход са няколко марки, които едва ли някой извън страната познава. Те постоянно предизвикват двойната власт на Apple и Samsung, а тяхното предимство е конкурентният хардуер на по-ниска цена, силни връзки с националните мобилни оператори и креативен маркетинг, особено в сайтове за социални мрежи и в онлайн форуми, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Стотици милиони китайски мобилни потребители все още провеждат разговори с остарели устройства и все още не са преминали към смартфони. Това прави страната решително бойно поле за международните марки, защото повечето други региони вече са наситени. Пазарните изследователи от Canalys изчисляват, че през 2013 г. в Китай са били доставени 354 милиона смартфона. През тази година се очаква броят да нарасне до 422 милиона броя.

25-годишният собственик на магазин Джоу Чън от провинция Хунан наскоро се отказва от старата си Nokia и си купува първия си смартфон. Той е трябвало да плати около 350 евро за Oppo Find 5, който се произвежда от компанията Oppo Mobile Telecommunications в Дунгуан. Устройството работи с операционната система на Google Android, има камера с 13 мегапиксела и 5-инчов екран, резолюцията е по-висока от тази на iPhone 5S на Apple.

„Изглежда добре и работи", казва Джоу. Oppo била по-готина от други китайски марки смартфони като Lenovo или Huawei . „Oppo е за млади хора, мобилните ѝ телефони са стилни“. Освен това Find 5 е с 30% по-евтин от най-евтиния модел на Apple - iPhone 5C. Джоу е един от многото клиенти, насочили се към компании като Oppo, Coolpad и Xiaomi. А с това конкуренцията за чужди марки като Apple и Samsung става все по-трудна.

Пазарът на мобилни устройства в Китай е толкова голям, че някои местни производители вече изпреварват с продажбите си утвърдени на световните пазари марки. Coolpad, бранд на Yulong Computer Telecommunication Scientific, според Canalys е шестият по продажби в света производител, изпреварвайки Nokia и Sony в световен мащаб.

Последна актуализация: 17:17 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още