Samsung срещу Apple. Производителите на смартфони, таблети, компютри и всякакви hi-tech устройства водят все по-ожесточена конкуренция.
Докато пазарът на смартфони и таблети започна да се пренасища, то този на персоналните компютри съвсем изгуби инерцията си. Мнозина анализатори твърдят, че за пазара на хардуер има два варианта – или да поддържа сегашните нива, или да започне да се свива.
Следователно технологичните гиганти трябва да предложат нещо ново, революционно, за да изпъкнат отново. Samsung готви Galaxy S5, Apple – най-вероятно фаблет (хибрид между таблет и смартфон). Или просто устройство с по-голям екран, каквото вече има Samsung?
Финансовите отчети на концерните също вече са достъпни и показателни за случващото се на пазарите на смартфони, таблети и компютри. Докато моделите iPhone на Apple се грижат за около половината от приходите на базираната в Купертино компания, то от междинния отчет за последното тримесечие на 2013 г. стана ясно, че продадените модели са с 5 млн. по-малко от очакванията на анализаторите.
Скъпият, но все по-евтин iPhone 5C, опакован в цветна пластмаса, изглежда не се продава толкова добре, колкото се надяваха Тим Кук и компания. Продадените 9 млн. броя от новите си модели смартфони iPhone – 5S и 5C, само в първия уикенд на техния дебют не съумяха да задоволят анализаторите.
Поради тази причина, но и по непотвърдена информация, американският технологичен концерн ще намали производството на шарения iPhone наполовина - от 300 хил. до 150 хил. броя на ден.
И все пак и Samsung, и Аpple гледат по-сериозно на Китай. Местните производители ги конкурират успешно, предлагайки на потребителите по-евтини смартфони. Дори и евтиният 5С се оказва скъп в сравнение с устройствата, предлагани за около 50 долара бройката.
В региона на Китай, Хонконг и Тайван приходите на Аpple за четвъртото тримесечие скачат с 29% до 8,84 млрд. долара, благодарение на по-големият интерес към таблетите с марка iPad. Пускането на новите модели смартфони и в Китай, заедно с дебюта им по целия свят (нещо, което никога не се бе случвало), също допринесе за двуцифрения ръст.
Анализаторите очакват алианса на американската компания с най-големия мобилен оператор в света China Mobile да доближи все повече джаджите на Apple до 700- те милиона потребители на телекома.
От своя страна южнокорейската компания представи нов рекорд през четвъртото тримесечие на 2013 г. с 86 млн. продадени смартфона и увеличи преднината си пред Apple.
Така Samsung успя да циментира водещата си позиция на световния пазар на смартфони с дял от 28,8%. Apple държи 17,9 на сто. И двете компании обаче са изправени пред предизвикателството - силния ръст на китайските доставчици Huawei Technologies и Lenovo Group. Huawei е продала 16,6 милиона смартфона през последното тримесечие на 2013 г., а Lenovo - 13,6 млн. броя. Пазарният им дял е съответно 5,8% и 4,9%. LG е пети с 4,6%.
Повече за предизвикателствата пред най-големите производители на мобилни устройства, какво показват цифрите в отчетите на Apple и на Samsung и какви новости да очакваме от водещите технологични компании вижте в коментара на Вероника Денизова от Bulgaria On Air със Свилен Колев от Investor.bg!