IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Електронната поща остава по-ефективна от социалните мрежи

Бизнесът продължава да разчита на класическите имейли за набиране на клиенти

13:23 | 25.01.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:</em> <em>Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

1. Фокусиране в крайната цел, не в първоначалния клик

Търговците изпипват всяка част от изпратения до потенциални клиенти имейл – от полето „Subject” до графичното съдържание на самото съобщение и структурата на прикачените файлове. От McKinsey коментират, че това е добра практика, стига повече хора да разберат, че не е важно да привлекат вниманието на клиента за кратко, а да го задържат и насочат до момента, в който той извърши самата покупка.

Защо да инвестираш толкова много време в електронно писмо, което препраща потенциалния клиент към главната страница на фирмата ти, когато можеш да го насочиш директно към продукта, от който той евентуално би имал интерес? Експерти смятат, че този метод може да увеличи ефективността с до 25%. Не трябва да забравяме и мобилните устройства, тъй като според McKinsey 45 на сто от изпратените писма в момента се отварят чрез смартфони и таблети. Според статистиката броят на търговците, които не успяват да оптимизират имейлите си, за да спечелят нови клиенти, не е никак малък. Според Google около 61% от потребителите не са склонни да се върнат в сайт, който по някаква причина е бил недостъпен първия път. Още по-лошото е, че 41% от разочарованите потребители посещават сайта на конкурентна фирма.

2.Споделяне на наученото

Най-добрите маркетингови организации виждат във всеки имейл възможност да научат повече за потребителите си. Те си набелязват ясни цели за всяка кампания, записват данните от нея, които след това биват споделяни в цялата група или останалата част от организацията. Така, различни търговци от една група могат да се учат едни от други, като се опитват да претворят успехите и да не повтарят провалите на своите колеги. По този начин, без да се увеличава броят на кампаниите, както и недоверието у потребителите, компаниите реализират увеличение в приходите си от имейл реклама.

3. Направете го да изглежда лично

Да изпъкнеш става все по-трудно. И докато потреблението на електронна поща намалява, количеството на изпратените писма расте. Според анализаторите от Forrester през миналата година в САЩ са били изпратени рекордните 838 млрд. рекламни писма. Ето защо, търговците се опитват да създадат "лична" връзка с всеки един от адресатите си. Най-добрите имейли са персоналните.

Онлайн магазинът Gilt Groupe например, е разработил 3000 вариации на писмата, които всеки ден изпраща до потенциалните си клиенти. Всяко едно от тях е съобразено с интересите на получателя, като моделът е базиран на поведението на съответния човек в сайта, историята на продуктите, които той е разглеждал, както и миналите му покупки в сайта. Разбира се, инфраструктурата, която стои зад подобно софтуерно решение, е доста сложна и скъпа. Но инвестицията си заслужава. Според специалисти персонализираните писма могат да увеличат приходите с до 20%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:21 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 0
deant
преди 10 години
Сериозно съобщение по ФБ? Да да друг път. Няма как да комуникирам сериозно с клиенти и партньори в този еротичен тийн сайт.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още