Eксперти на компанията провели нужните тестове, които доказали, че добавянето на такъв тип реклама ще подобри цялостния облик на социалната мрежа пред нейните потребители. “Първоначално сметнах идеята за безумна,” признава Закърбърг, който винаги е държал на рекламиране от типа “от уста на уста” във Facebook.
Той бил толкова убеден, че решението е правилно, че дори се съгласил да направи компромис с досегашния си основен приоритет – броя на потребителите. Закърбърг казал на Кокс, че известен спад в броя на активните почитатели на Facebook e приемлива загуба в замяна на стабилно увеличение в приходите от реклама, стига екипът му да направи подобрения в други области, които да привлекат нови потребители. Първият тест показал, че пускането на повече реклама намалява активността с 2%, докато общата ангажираност на потребителите с Facebook нараства с по-голям процент.
През второто тримесечие на миналата година продажбите на Facebook нараснаха с 53% до 1.81 млрд. долара, записвайки най-големият ръст в историята на компанията. През юли доволният Закърбърг се обърна към почти всички от своите 5000 служители с репликата: “Взехме правилното решение.” Дни след това акциите на компанията надвишиха стойността си от първичното публично предлагане през май.
Закърбърг е изцяло променен и затова свидетелстват честите му срещи с най-големите рекламодатели във Facebook. Той дори приема предложения и идеи от тяхна страна, които могат да бъдат използвани в бъдещи продукти.
Според експерти, през тази година, основното предизвикателство пред Закърбърг ще бъде как да се намали броя на отказалите се от Facebook потребители. Критици на новата рекламна политика на компанията прогнозират, че именно рекламите, които носят свежите финансови постъпления, ще отегчат и подразнят някои хора, които ще спрат да използват социалната мрежа. Инвеститори смятат, че един от възможните изходи от ситуацията, е разработването на нови и вълнуващи продукти.
Закърбърг твърди, че е наясно с проблема, но напомня, че броя на регистрациите продължава да расте. На ден Facebook прави по 35 000 проучвания сред почитателите си, които имат за цел да следят за техните нагласи и настроения.
Някои от промените напомнят за годините на Закърбърг в гимназията, където му направило впечатление, че пътят до затънтеното кафене в двора на училището, е твърде объркан и странен, но въпреки това то било доста успешно. Така той стигнал до заключението, че понякога не е необходимо да вървиш най-отпред, а да изчакаш и да видиш накъде ще тръгнат хората.
Защо Facebook загърби най-важното си правило?
Преди години Марк Закърбърг отричаше приходите като основен приоритет, но вече не е така
18:00 | 19.01.14 г.Марк Закърбърг по време на една от презентациите на Facebook. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Amazon ще инвестира още 4 млрд. долара в Anthropic, най-големия съперник на OpenAI
-
Успя ли Бразилия да зададе дневния ред на срещата на Г-20?
-
Над 411 млн. лева взеха фирмите с проекти за иновации
-
Биткойнът кръжи в подножието на 100 хил. долара, но има предупреждения за корекции
-
Производството на мебели в България се свива с 4% през 2023 г.
-
Европа изкара спокойно последните две зими с доза късмет за цените на газа
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Шведската Northvolt, надежда на Европа в производството на батерии за електромобили, обяви фалит
-
В плановете на Русия няма вариант за независима държава Украйна
-
Еврото се срина до двегодишно дъно след разочароващи икономически данни от региона
-
България и Румъния се доближават до пълноправно членство в Шенген още от януари
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Коментари
Финанси виж още
-
Биткойнът кръжи в подножието на 100 хил. долара, но има предупреждения за корекции
-
Британският индекс FTSE 100 записа най-силната си сесия от три месеца
-
SOFIX се понижи с 0,8% за седмицата
-
Спадът на продажбите на „Стара планина холд“ се задържа над 30% и към края на октомври
-
Wall Street се насочва към печеливша седмица*
-
Антон Панайотов: Тръмп може да се окаже импулсът ЕС да се погрижи за капиталовия си пазар