Eксперти на компанията провели нужните тестове, които доказали, че добавянето на такъв тип реклама ще подобри цялостния облик на социалната мрежа пред нейните потребители. “Първоначално сметнах идеята за безумна,” признава Закърбърг, който винаги е държал на рекламиране от типа “от уста на уста” във Facebook.
Той бил толкова убеден, че решението е правилно, че дори се съгласил да направи компромис с досегашния си основен приоритет – броя на потребителите. Закърбърг казал на Кокс, че известен спад в броя на активните почитатели на Facebook e приемлива загуба в замяна на стабилно увеличение в приходите от реклама, стига екипът му да направи подобрения в други области, които да привлекат нови потребители. Първият тест показал, че пускането на повече реклама намалява активността с 2%, докато общата ангажираност на потребителите с Facebook нараства с по-голям процент.
През второто тримесечие на миналата година продажбите на Facebook нараснаха с 53% до 1.81 млрд. долара, записвайки най-големият ръст в историята на компанията. През юли доволният Закърбърг се обърна към почти всички от своите 5000 служители с репликата: “Взехме правилното решение.” Дни след това акциите на компанията надвишиха стойността си от първичното публично предлагане през май.
Закърбърг е изцяло променен и затова свидетелстват честите му срещи с най-големите рекламодатели във Facebook. Той дори приема предложения и идеи от тяхна страна, които могат да бъдат използвани в бъдещи продукти.
Според експерти, през тази година, основното предизвикателство пред Закърбърг ще бъде как да се намали броя на отказалите се от Facebook потребители. Критици на новата рекламна политика на компанията прогнозират, че именно рекламите, които носят свежите финансови постъпления, ще отегчат и подразнят някои хора, които ще спрат да използват социалната мрежа. Инвеститори смятат, че един от възможните изходи от ситуацията, е разработването на нови и вълнуващи продукти.
Закърбърг твърди, че е наясно с проблема, но напомня, че броя на регистрациите продължава да расте. На ден Facebook прави по 35 000 проучвания сред почитателите си, които имат за цел да следят за техните нагласи и настроения.
Някои от промените напомнят за годините на Закърбърг в гимназията, където му направило впечатление, че пътят до затънтеното кафене в двора на училището, е твърде объркан и странен, но въпреки това то било доста успешно. Така той стигнал до заключението, че понякога не е необходимо да вървиш най-отпред, а да изчакаш и да видиш накъде ще тръгнат хората.
Защо Facebook загърби най-важното си правило?
Преди години Марк Закърбърг отричаше приходите като основен приоритет, но вече не е така
18:00 | 19.01.14 г.Марк Закърбърг по време на една от презентациите на Facebook. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
М. Бехар: Новоучредената Българо-чешка търговска камара ще предоставя пазарни консултации
-
Външнотърговският дефицит на САЩ се е увеличил с близо 20% през септември
-
Riyadh Air започва полети през 2025 г.
-
Средната заетост на офисите в Европа расте, но още е под нивата отпреди пандемията
-
Президентските избори в САЩ - битка до последната бюлетина
-
Бъфет отново намалява експозицията към Apple
-
Западни служби обвиняват Русия в опит за саботаж на самолети, летящи за САЩ и Канада
-
Първият дървен сателит в света се отправи към Космоса
-
Изборите в САЩ отварят широко прозореца на възможностите за масиран щурм на Русия в Украйна
-
Кризата във Volkswagen удря голям доставчик на автомобилни части
-
Как работи избирателната система в САЩ и кога ще разберем кой е спечелил?
-
Какво всъщност иска Путин от изборите в САЩ?
Най-четени новини
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
Минималната заплата във Великобритания ще се повиши с 6,7% през 2025 г.
-
Украйна е близо до своята ракета, способна да порази Москва, но ѝ липсват компоненти
-
Китайците насочват незаконно милиарди долари извън страната
-
Колко е важна марката и защо не можем да имаме кисело мляко „Кисело мляко“?
-
Крахът на Northvolt тласка броя на фалитите в Швеция до исторически високо ниво
-
ГБС Енерджи Сълюшънс участва в изграждането на стратегически газопровод за Централна и Югоизточна Европа
-
Газът от Азербайджан ще покрие по-малко от половината потребление през ноември
-
Западни служби обвиняват Русия в опит за саботаж на самолети, летящи за САЩ и Канада
-
Да загубиш 165 хил. паунда за час, или как се случват измами в Revolut
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
Деси Стоянова: Когато си свел публичния си образ до редове в LinkedIn, пропускаш възможности
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Акио Тойода: Пълната електрификация при колите ще доведе до загуба на работни места
-
Гуверньорът на Австрийската национална банка: С удоволствие бих приветствал България в еврозоната
Коментари
Финанси виж още
-
Единствено beamX от индексите на БФБ отчете ръст във вторник
-
Wall Street започва сесията с оптимизъм в очакване на победителя от вота в САЩ*
-
Трудността на копаене на биткойни постави пореден рекорд
-
България се обяви против данъчна хармонизация на ниво ЕС
1 -
КЗП ще атакува нелоялни практики при бързите кредити с иск в съда
2 -
Премиите в общото застраховане растат с 2% в края на юни, в животозастраховането – с 9%