Eксперти на компанията провели нужните тестове, които доказали, че добавянето на такъв тип реклама ще подобри цялостния облик на социалната мрежа пред нейните потребители. “Първоначално сметнах идеята за безумна,” признава Закърбърг, който винаги е държал на рекламиране от типа “от уста на уста” във Facebook.
Той бил толкова убеден, че решението е правилно, че дори се съгласил да направи компромис с досегашния си основен приоритет – броя на потребителите. Закърбърг казал на Кокс, че известен спад в броя на активните почитатели на Facebook e приемлива загуба в замяна на стабилно увеличение в приходите от реклама, стига екипът му да направи подобрения в други области, които да привлекат нови потребители. Първият тест показал, че пускането на повече реклама намалява активността с 2%, докато общата ангажираност на потребителите с Facebook нараства с по-голям процент.
През второто тримесечие на миналата година продажбите на Facebook нараснаха с 53% до 1.81 млрд. долара, записвайки най-големият ръст в историята на компанията. През юли доволният Закърбърг се обърна към почти всички от своите 5000 служители с репликата: “Взехме правилното решение.” Дни след това акциите на компанията надвишиха стойността си от първичното публично предлагане през май.
Закърбърг е изцяло променен и затова свидетелстват честите му срещи с най-големите рекламодатели във Facebook. Той дори приема предложения и идеи от тяхна страна, които могат да бъдат използвани в бъдещи продукти.
Според експерти, през тази година, основното предизвикателство пред Закърбърг ще бъде как да се намали броя на отказалите се от Facebook потребители. Критици на новата рекламна политика на компанията прогнозират, че именно рекламите, които носят свежите финансови постъпления, ще отегчат и подразнят някои хора, които ще спрат да използват социалната мрежа. Инвеститори смятат, че един от възможните изходи от ситуацията, е разработването на нови и вълнуващи продукти.
Закърбърг твърди, че е наясно с проблема, но напомня, че броя на регистрациите продължава да расте. На ден Facebook прави по 35 000 проучвания сред почитателите си, които имат за цел да следят за техните нагласи и настроения.
Някои от промените напомнят за годините на Закърбърг в гимназията, където му направило впечатление, че пътят до затънтеното кафене в двора на училището, е твърде объркан и странен, но въпреки това то било доста успешно. Така той стигнал до заключението, че понякога не е необходимо да вървиш най-отпред, а да изчакаш и да видиш накъде ще тръгнат хората.
Защо Facebook загърби най-важното си правило?
Преди години Марк Закърбърг отричаше приходите като основен приоритет, но вече не е така
18:00 | 19.01.14 г.Марк Закърбърг по време на една от презентациите на Facebook. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
S&P 500 започна празничната седмица с повишение
-
Милтенова: Средната годишна доходност за осигурените лица в пенсионните фондове тази година ще е над 8%
-
Лагард: ЕЦБ е много близо до постигането на инфлация от 2%
-
Украйна получи финансова помощ от МВФ в размер на 1,1 млрд. долара
-
Потребителското доверие в САЩ спада поради опасенията за икономиката
-
Новата информационна система на кадастъра позволява издаване на скица за минути
-
Ръстът на цените на жилищата в България не показва признаци на забавяне
-
Оценката на Tesla наближава половината от капитализацията на останалия автомобилен свят
-
ПАВЕЦ "Чаира" се завърна, засега с ограничен капацитет
-
Новата информационна система на кадастъра позволява издаване на скица за минути
-
Анализатори орязват прогнозите си за икономиката на еврозоната догодина
-
"Агрополихим" купува над 20% от "Неохим" чрез дъщерно дружество
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Цената на биткойна задълбочава спада на фона на рекорден отлив на капитал от ETF-ите
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
Коментари
Финанси виж още
-
S&P 500 започна празничната седмица с повишение
-
Лагард: ЕЦБ е много близо до постигането на инфлация от 2%
-
"Агрополихим" купува над 20% от "Неохим" чрез дъщерно дружество
-
Европейските борси приключиха сесията с леки повишения
-
SOFIX с ръст от 0,26% до 893,14 пункта
-
„МФГ Инвест“ влага още 200 хил. евро във френската компания TETMET