IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Води ли до успех агресивната рекламна кампания на Samsung?

Компанията ще похарчи около 14 млрд. долара за маркетинг и реклама през 2013 г.

15:32 | 30.11.13 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Стойността на марката в глобален план възлиза на 39,6 млрд. долара. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Стойността на марката в глобален план възлиза на 39,6 млрд. долара. Снимка: архив Ройтерс

В изявление пред Ройтерс от Samsung обясняват, че марката ще продължи да поддържа инерцията на растежа си като се фокусира върху оптимизиране на ефективността на маркетинговите дейности.

Следващата стъпка в кампанията ще е да подчертае, че продуктите на Samsung са авангардни, а за целта ще се заложи на продукти като извити телевизори и нови смартфони. И всичко това ще бъде показано в прайм тайма. За компания, която дълги години е изглеждала като последовател, сега Samsung се стреми да се наложи като иноватор.

Въпреки че компанията вече е най-големият рекламодател в света, след като миналата година похарчи 4,3 млрд. долара за реклама, стойността на марката в глобален план възлиза на 39,6 млрд. долара, което е наполовина по-малко от стойността на Apple. Последната пък е похарчила само 1 млрд. долара за реклама през 2012 г.

Има една главна причина Samsung да насочва рекламите си към различни целеви аудитории – тя разполага с разнообразна гама от продукти, от мобилни телефони до домакински уреди. Но подобен тип маркетингова кампания предполага убеждаване на потребителите, че марката е на върха. Apple може да си позволи да харчи по-малко, тъй като вече има подобно признание от потребителите.

В защита на маркетинговия си бюджет Samsung може да посочи водещата си позиция на пазара на смартфони – един на всеки три продадени смартфона е неин. Големите инвестиции в каналите за дистрибуция пък доведоха до засилване на бранда Galaxy.

„Марката Galaxy се е утвърдила, а брандът Samsung в момента е много по-силен от Android и на всеки друг в бранша, с изключение на Apple”, посочва Бенедикт Еванс, независим медиен консултант в Лондон.

Маркетинговата стратегия на компанията сега се насочва по-сериозно към часовника Galaxy Gear. Устройството е налагано агресивно на пазара чрез реклами и сътрудничество с редица модни ревюта. Въпреки това само 800 000 часовника са били продадени от пускането на продукта преди два месеца. От компанията обявиха, че в рамките на празничния сезон ще заложат на повече промоции на часовника, тъй като Samsung се стреми да стане лидер на пазара на преносими компютри и иска да покаже, че силата ѝ е в иновациите.

„Вероятно Samsung знае по-добре от всеки друг, че Gear няма да се превърне в един от най-популярните продукти. Все пак компанията се опитва да продаде посланието „ние сме първите с тази технология“, за което се надява, че ще ѝ помогне да изгради марка на модерна технологична фирма“, отбелязва Мун от Interbrand.

За третото тримесечие Samsung има оперативна печалба от 9,6 млрд. долара, но продължава тежката битка за спечелването на потребителското доверие. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:15 | 11.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 0
IQ96
преди 10 години
Добре казано 2. До 1- карам Ауди, карал съм Хонда и Опел, но следващата ми кола ще е корейска. Имам айфон, но следващият смартфон ще е от Самсунг.Що се касае за бялата техника и ТВ там нямам мнение. И още веднъж -2 +
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 21 rate down comment 2
Sakamano
преди 10 години
По-добре скучен и безличен, отколкото противен сноб!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 29
lozkhris
преди 10 години
Никаква реклама не може да ме накара да си купя и игла от Самсунг.Трябва да си мега безличен, адски сив и скучен по рождение за да им ползваш скапаните продукти
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още