Samsung Electronics ще похарчи около 14 млрд. долара за реклама и маркетинг през тази година, но не е сигурно дали ще получи желаното срещу тази сума. За сравнение - сумата е по-голяма от БВП на Исландия и се равнява на около една трета от годишното икономическо постижение на България.
Разходите са за телевизионни реклами, реклами в киното, билбордове, както и за реклами по време на спортни и културни събития на най-различни места - от Операта в Сидни до Radio City Music Hall в Ню Йорк, предава Ройтерс. Google обаче похарчи по-малко, когато купи Motorola Mobility, припомня агенцията.
Samsung, чиято пазарна капитализация се равнява на 277 млрд. долара, никога не е крила, че води толкова агресивна маркетингова и рекламна кампания, тъй като се стреми да направи марката „препоръчителна“, каквато е Apple. Но сумите, които влага, невинаги ѝ се отплащат по желания от нея начин.
Миналия месец Samsung спонсорира финала на конкурс за късометражни филми в Сидни. Компанията обаче получи лоши отзиви за грубото позициониране на продуктите от серията си в клиповете, показващи какво се случва зад кулисите. Във Великобритания пък потребителите на популярното телевизионно шоу X Factor също се възмущават от прекалената реклама на Samsung.
„Това конкурс за музикални таланти ли е или е удължена реклама на Samsung”, пита Раян Браун, обикновен потребител на Twitter.
По-рано тази година рекламата по повод на най-новия Galaxy смартфон в Ню Йорк беше обявено за сексистка. Причината е, че показва смеещи се жени, които си говорят за бижута и лак за нокти, докато мъжете обсъждат новия телефон, новия хладилник и новата миялна машина на Samsung.
Според Оу Сук-Юнг, професор в бизнес училището на Националния университет в Сеул, Samsung се фокусира прекалено много върху имиджа, който иска да има – иновативна компания, спечелила си челни позиции на пазара. Въпреки това тя не успява да преодолее пропастта между стремежите си и това как потребителите действително реагират на подобен тип кампания.
Samsung харчи 5,4% от годишните си приходи за реклама и промотиране. Сумата е много по-голяма от тези, които харчат останалите фирми, които влизат в Топ 20 по продажби. За сравнение - Apple дава само 0,6 на сто, докато General Motors – 3,5%.
„Когато брандът ти все още не разполага с ясна идентичност, какъвто е случаят със Samsung, да продължаваш да харчиш е може би най-добрата стратегия. Но поддържането на маркетинговите разходи на това ниво в дългосрочен план няма да донесе много повече ползи. Никой не може да победи Samsung по рекламно присъствие, но аз се съмнявам дали тази инвестиция е ефективна“, коментира Мун Джи-хун, шеф на корейската компания за консултиране на брандове Interbrand.
преди 11 години Добре казано 2. До 1- карам Ауди, карал съм Хонда и Опел, но следващата ми кола ще е корейска. Имам айфон, но следващият смартфон ще е от Самсунг.Що се касае за бялата техника и ТВ там нямам мнение. И още веднъж -2 + отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години По-добре скучен и безличен, отколкото противен сноб! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Никаква реклама не може да ме накара да си купя и игла от Самсунг.Трябва да си мега безличен, адски сив и скучен по рождение за да им ползваш скапаните продукти отговор Сигнализирай за неуместен коментар