„Да се правят снимки с телефона, а след това да се работи с приложения по тях, е все едно някой да готви с евтини продукти и много изкуствени подобрители за аромата", казва говорителят на Canon Такафуми Хонго. "Да се ползват фотоапарати със сменяеми обективи е все едно да се храним с добра храна, която е била бавно приготвяна и с естествени съставки“.
Но други наблюдатели на пазара твърдят, че вече има доказателства за това, че мобилните устройства започват да изместват и по-евтините премиум модели.
Кристофът Чют, мениджър проучвания за дигиталните снимкови технологии в IDC, казва, че много от потребителите предпочитат да похарчат парите си за смартфони и таблети, отколкото за висококачествени камери. Въпреки че вероятно истинските фенове на фотографията ще продължават да подновяват своето оборудване, потенциалната загуба на някои новодошли би могла да бъде голям проблем за индустрията, счита Чют.
Потребителите оценяват своите устройства все повече по това, колко добър е софтуерът и дали е с активна интернет връзка, казва той. Същевременно по-малко внимание се отделя на качеството на хардуера. „Можете да постигнете ефекта на различните камери само със софтуер", казва Чют.
Дори и производителят на обективи Tamron признава за потенциалните проблеми. "Смартфоните заплашват не само компактните фотоапарати , но също така и основни модели на цифровите огледално-рефлексни фотоапарати", заяви главният изпълнителен директор Цугио Цучия в телефонно интервю за WSJ.
Някои анализатори обаче смятат, че въздействието на смартфоните и приложенията върху пазара на фотоапарати са преувеличени. „Всеки път когато пазарът тръгне надолу, наблюдателите търсят структурни причини", казва анализаторът на JP Morgan Хисаши Морияма.
Производителите на фотоапарати твърдят, че хората, за които фотографията става хоби заради смартфоните, в последствие могат да си купят по-добра камера.
Независимо от това загрижеността за пазара на DSLR ще остане, докато продажбите не се повишат отново, казва Риосуке Кацура, анализатор в UBS Securities.
Акциите на Canon отчетоха спад от 7,3 на сто от началото на календарната година. Преди две седмици компанията обяви, че през тази година ще продаде около 8 млн. фотоапарата със сменящи се обективи, вместо очакваните през юли 9 млн. камери. Същевременно японският основен борсов индекс Nikkei нарасна с цели 37 на сто. Цената на акциите на Nikon пък се срина през тази година с 29 на сто.
През август Кацура от UBS Securities намали прогнозите си за развитието на пазара за цифрови фотоапарати както за тази, така и за следващата година. Той не вярва, че смартфоните ще изместят професионалните фотоапарати, но и не желае да изключи напълно тази възможност. „Индустрията в момента се намира в повратна точка, този сценарий не е невъзможен", признава той.
преди 11 години Много скъпи са тия DSLR камери, самата камера + отделно обективи. Всичко отива доста над цената на най-добрия таблет. А все пак с апарата само снимаш, а таблета ти дава много възможности, да не говорим за таблети, комбинирани с комютърни възможности.Май наистина DSLR камерите ще се окажат само за професионалните фотографи, а любителите ще се оттеглят от тази покупка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Съвсем си е точна статията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ами точно това е написано в тази "нелепа" статия. Че дори и фотографията бива засегната от мегапикселите. Аз я намирам за логична. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ужасно нелепа статия или по-скоро неадекватна реклама /не е ясно/! Пазарът на ДСЛР-и и пазарът на смартфони са две различни неща, далече едно от друго! Всеки фотограф ще ви каже, че във фотографията обективите са определящото, особено ако няма да разпечатваш плакати. За повечето от купуващите си смартфони като камери основното са мегапикселите, които не разбират как работят и за какво служат, важното е да са повече. отговор Сигнализирай за неуместен коментар