IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Съжаляваме, Nike, но вече си технологична компания

Концернът обещава да не използва информацията, с която разполага, за таргетирани реклами

16:27 | 20.10.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Nike се нарече &quot;Twitter на фитнеса&quot;. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Nike се нарече "Twitter на фитнеса". Снимка: Ройтерс

На пресконференция тази седмица компанията за спортни стоки Nike показа новата версия на FuelBand, обяви, че ако имаш повече приятели в социалната ѝ мрежа вероятно ще живееш по-дълго, нарече се Twitter на фитнеса, а съоснователят на Fourthsquare Денис Краули се изправи и заяви, че начинът, по който Nike следи данните, е бил едно от вдъхновенията за компанията му.

Всичко това се случи на фона на усърдните увещания от страна на представителите на Nike, че тя не е технологична компания. Подобна позиция изглежда доста странна, като се има предвид, че всички - от мултинационалните банки до хлапетата, продаващи лимонада в парка, неистово се опитват да заявят някаква връзка със Силициевата долина.

Както и да е. Новите компютри за китката, които показа компанията, изглеждат доста готини.

Сред промените във FuelBand SE са функции, като например напомняне на потребителя да става за разходки от време на време; да измерва специфични тренировки и да следи активността си по време на упражнения като йога или каране на велосипед.

По-рано устройството имаше проблем с тези функции. Новият FuelBand може да мери и съня. Той ще излезе на пазара на 6 ноември и ще струва 150 долара. По-старият модел ще продължи да се продава на по-ниска цена. 

Стефан Оландър, вицепрезидентът за дигитален спорт на Nike, отбеляза и важността на NikeFuel - мистериозната система, която следи нивото на активност. Фирмата не разкрива как точно се изчислява това ниво, но едно е ясно: за разлика от истинското гориво, Fuel се увеличава, колкото повече се упражнявате.

Потребителите на Nike+ си определят цели на базата на Fuel. Колкото повече хората измерват активността си с Fuel, толкова по-"заключени" ще са те в екосистемата на Nike+ и толкова по-трудно ще им бъде да сменят системата с други компютърни устройства, които могат да се носят като аксесоари.

Няма начин да получите кредит за всички Fuel точки, които сте натрупали, ако изведнъж решите, че предпочитате друг продукт. Освен това благодарение на продукта хората непрекъснато посещават сайта и приложенията на Nike.

Най-голямата награда за Nike може би дойде миналата седмица, когато Apple обяви, че новият ѝ iPhone ще има сензори, които ще позволяват на хората да използват телефоните си, за да следят своите Fuel точки. На пресконференцията във вторник Nike заяви, че все още няма планове за разработване на приложение Nike+ за Android.

Има едно нещо, което отличава флирта на Nike с дигиталния свят от фирмите, които сами се определят като технологични: спортният гигант твърди, че няма да се опита да използва информацията, с която разполага, за таргетирани реклами.

Освен това Nike не иска да бъде описвана като технологична компания, защото не иска да бъде сравнявана с посредствените фирми от бранша.

"Когато хората мислят за технологичните компании, те си представят разни джаджи и машинарии", коментира Оландър. Nike обаче разработва страхотно изглеждащи устройства, които са тясно свързани със собствения софтуер на компанията. Основната цел е да се задоволят изискванията на точно един вид клиент: спортиста.

Е, Nike не иска да бъде наричана технологична компания, но би ли признала, че планът, който изложи, я превръща в нещо като спортна версия на Apple? Оландър няма нищо против това сравнение.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:28 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още