През последните години акциите на Apple преживяха изключителен период. Стигнаха рекорден връх, но след това слязоха от него. Кук обаче никога не е обръщал голямо внимание на движението им. Той е минал през по-големи обрати. Но е истина – за 2011 г. акциите на компанията поскъпват с 11%, а през 2012 – с 31%. Това се равнява на 100 млрд. долара пазарна капитализация на година. Едва ли има компания, която някога да го е правила.
До края на годината акциите може би ще изгубят 10% от стойността си. Кук не е щастлив от този факт. Но нищо лошо не се случва. През 2008 г. книжата поевтиняват с около 50%. През 2009 г. една акция се предлагаше за 75 долара. Ето защо фокусът трябва да бъде въпросът „Правилно ли постъпваме?“, а не пазарът да диктува настроенията ни.
Когато Apple стъпи на пазара, на него вече бяха Nokia, Мorotola и BlackBerry. Вече знаем къде стои BlackBerrу днес, очевидно Motorola е част от Google и всеки ден слушаме какво става с Nokia. Съдбите им напомнят на всички в бранша, че трябва непрекъснато да представяш нещо ново, а ако не го правиш, означава да загинеш. В Apple тези ценности са дълбоко вкоренени. Сега всеки се опитва да осинови стратегията на компанията.
Неотдавна хората смятаха, че да произвеждаш хардуер и софтуер едновременно е нелепа стратегия. Тогава никой не мислеше за услугите. Когато Apple навлезе в бизнеса със смартфони, хората още мислеха така. Определено Microsoft не мислеше, че ще купи Nokia, както и Google Motorola.
Като оставим BlackBerry настрана, всичките три компании имаха опит в операционните системи и поделения за хардуер. Microsoft е на път да се сдобие с такова. Google вече си купи. Всички бяха на мнение, че се нуждаят от него.
Apple никога не се е стремил да утвърждава своите стратегии. Ето защо съществува вероятност от копиране на стратегиите. Хората са разбрали колко е важно да ратифицираш идеите си. Компанията е много над разработването на софтуер и хардуер. Вижте А7 и новият M чип. Резултатите са налице благодарение на служителите, които работят със силиций. Едва ли и трите компании имат такива експерти.
Ето защо магията на Apple e съчетаването на софтуер, хардуер и услуги. Хората не знаят, че виждат това, а именно в това се крие красотата. Именно iPhone е великолепният пример за комбинацията от хардуер, софтуер и услуги.
Apple пожъна голям успех с iPhone и iPad преди пазарът на продуктите от нисък клас да се развие. Но това се случва и на други пазари – на автомобилите, на фотоапаратите, компютрите, таблетите и телефоните, както и на видеокасетите и DVD-тата. На всеки един пазар. Компаниите се целят в този сегмент, но Apple няма скрити амбиции на всяка цена да завоюва огромен пазарен дял.
Компанията е намерила начин да направи своите продукти такива, че преживяването да е смайващо. Качеството и прецизността са смайващи. Apple прави това за много хора. В която и друга категория да се развие компанията, Тим Кук е убеден, че ще продължи да доставя наслада на много хора.
За повечето иновациите означават създаването на нова продуктова категория. Тим Кук не вижда нещата по този начин. Иновацията е всичко в продуктите – от сензора за отпечатъци до мощта на процесора.
Мисията на Apple е да произвежда най-добрите продукти на света, които променят до неузнаваемост живота на хората. Целта не е най-голямата пазарна капитализация. Тя е само резултат от първата цел. Мисията на компанията е да предоставя незабравимо преживяване за своите клиенти, казва още Кук.
преди 11 години имплантите са свърани с нервите на човека и по този начин мозъкът се научава да интерпретира сигнал, които в БГ се предава по мрежата на Телеком Австрия. Целта е да се контролира политиката и финансовата ситема, банките. Зад всичко стои ЕК и ЕЦБ където повечето са с импланти. Наричат го подобряване на човешките възможности. Ето доклад на ЕП *link* в който се казва, че ще изнудват политици. Прикриват се зад Сорос, който ги учи в ЦЕУ на картели, кризи и манипулации и праща в БНБ, ЕК, ЕБВР, ЕЦБ и аз учих с тях там и бях в БНБ като направиха умишлено кризата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар