IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо данните за пазарния дял на iPhone са заблуждаващи

Пазарният дял на Apple спада, но 57% от печалбата в бранша се падат на американците

09:00 | 29.07.13 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	iPhone се продава по-слабо, но пък има много висок марж. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

iPhone се продава по-слабо, но пък има много висок марж. Снимка: Ройтерс

Корейският концерн Samsung е доставил 76 милиона смартфона през последното тримесечие – с 56 процента повече от миналата година. Но глобалният пазарен дял на компанията според IDC е паднал от 32,2% през миналата година до 30,4% сега.

Apple е доставил за същия период 31,2 милиона iPhone – с 20 на сто повече спрямо миналата година и второ място в световен мащаб. Въпреки това пазарът на смартфони като цяло нараства още по-силно, с което делът на Apple на световния пазар намаля до 14 на сто. Според проучване на пазарните анализатори от Strategy Analytics това е най-ниското ниво от второто тримесечие на 2010 година насам.

„Настоящите модели на iPhone се продават слабо, а Samsung успява да спечели от евтини триинчови устройства с Android от една страна и петинчови устройства с Android в най-високия сегмент от другата страна“, казва Нийл Маустоун от Strategy Analytics.

Корейският производител на смартфони LG е удвоил доставките си в сравнение с предходната година до 12,1 милиона броя. По този начин компанията постига пазарен дял от пет процента от световния пазар на смартфони и е номер три зад Samsung и Apple, но малко преди пред китайските ZTE и Huawei, всеки от които успява да продаде по 11 милиона смартфона. 

Около 230 милиона смартфона са били продадени през второто тримесечие – с 47 процента повече, отколкото преди година. 59% от всички продадени мобилни телефони са смартфони. Числото обаче показва също, че заради спада на цените продажбите на смартфони все повече изместват продажбите на обикновените мобилни телефони.

Под термина „смартфон“ обаче се разбират много неща - от устройства с Android за 100 долара, които се продават с много нисък марж и почти не се използват по различен начин, отколкото конвенционалните устройства, до iPhone, който в световен мащаб все още поддържа средна продажна цена от 581 долара - дори като се вземат предвид по-старите модели iPhone 4 и 4S.

"Ръстът на смартфон индустрията, която е по-голяма днес, отколкото преди една година, се определя от търсенето на 4G модели в развитите региони като САЩ и 3G модели в развиващите се пазари като Индия," казва Нийл Шах от Strategy Analytics. 

Смартфони и смартфони

Много от продадените в световен мащаб смартфони, особено в развиващите се страни, са евтини модели, чиито маржове и използване по никакъв начин не могат да се сравняват с висок клас модели като iPhone или Samsung Galaxy S4. Голяма част от продажбите на моделите на Samsung са модели с изгодни цени. Така че свиването на пазарния дял на Apple е естествено до известна степен, след като нормалните продажби на мобилни телефони се заменят с евтини смартфони.

Като цяло все още само Apple и Samsung успяват с продажбите на смартфони да правят не само приходи, но и печалба. Така и пазарните анализатори от Canaccord Genuit очакват, че през първото тримесечие на тази година 57 процента от печалбите на глобалния пазар на смартфони ще се падне на Apple, а 43 на сто - на Samsung. Заедно това прави 100%. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:21 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още