Преполовихме 2013 г., която се оказва изключително силна за сливанията и придобиванията в сферата на високите технологии. Общата стойност на сделките през предходната година е с близо 19% нагоре – тенденция, която се прехвърля и в тази година, предава Bulgaria On Air, позовавайки се на агенция Bloomberg.
Несъмнено ни очакват вълнуващи сделки, които ще оформят технологичния пейзаж през следващите 6 месеца.
Кой е катализаторът, който провокира M&A сделките (от mergers and acquisitions – сливания и придобивания, бел. ред.)? Според експертите на PricewaterhouseCoopers няма как да се пренебрегнат облачните технологии. Софтуерните компании търсят алтернативни начини да променят модела за обработка на данните от традиционните хардуер базирани решения. Те са потенциални купувачи или желана цел за придобиване.
Живеем във времената на т. нар. Аpp economy (икономика, базирана на използването на приложения за мобилни устройства – бел. ред.). Очакваме безпрецедентна активност в сферата на мобилните приложения и създаването на стартъпи. Последвалата активност при M&A сделките е разглеждана като средство за разработка на нови решения в установеното портфолио.
От PricewaterhouseCoopers отбелязват, че данните са нараснали през 2012 г., но през 2013 г. ще има изместване по диференциатора на цената да правиш бизнес, защото все повече компании намират начини за изстискване на информацията с цел по-големи печалби.
За какво става дума ли? За пласиране на реклама, че дори и за победа в избори. От консултантската компания казват, че повечето компании нямат капацитета да се справят с всичките данни. Така че те очакват активизиране на M&A сделките в тази сфера.
Акцент през това полугодие могат да се окажат мобилните плащания. Клиентите започват да използват все по-често мобилните си портфейли. Очаква се окрупняване на пазара.
Повечето хора са чували за придобивания, но не и зачували ли сте за аcqui-hiring ( придобиване на таланти – бел. ред.). Технологичните компании винаги са поглъщали стартъпи, но в последно време отчитаме една интересна тенденция в това поле – има нов акцент. Става дума за победа в битката за привличането на таланти.
Всичко това е формулирано в контекста на САЩ, но важи с пълни сила и за динамично развиващия се азиатски пазар.