IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как Google започна да копира Amazon

Стимулът за Google може да е пазарът за интернет търговия, който се очаква да нараства средно с 9% годишно до 2017 г.

16:34 | 27.05.13 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Шефът на Amazon Джеф Безос <em>(вл.)</em> и съоснователят на&nbsp; Google Сергей Брин през 2007 г. Сега двете компании са преки конкуренти във все повече области. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Шефът на Amazon Джеф Безос (вл.) и съоснователят на  Google Сергей Брин през 2007 г. Сега двете компании са преки конкуренти във все повече области. Снимка: Ройтерс

Но и Amazon също подготвя широка гама от устройства, които в някои случаи копират досегашните усилия на Google, твърдятзапознати анонимни източници на изданието. Amazon разработва два смартфона, устройство за аудио стрийминг и декодер. Google стартира продажбата на няколко брандирани мобилни телефона и устройства за видео и аудио стрийминг през последните години, припомня Wall Street Journal.

Amazon е една по-особена заплаха за Google, тъй като базираният в Сиатъл концерн има предимство по отношение на електронната търговия и търсенето на продукти.  В Amazon се търгуват между три и седем пъти повече продукти, отколкото в Google Shopping, показват данни от пазарния изследовател ComScore. В сравнението не са включени резултати, които се появяват на  главната страница на Google Shopping, когато някой потребител зададе търсене.

Според мениджърите на Google най-важната част от рекламните приходи, които възлизат на около 43 милиона долара през миналата година, идват от продажба на рекламно пространство в непосредствена близост до резултатите за търсене на продукти.

„Всеки иска да бъде отправната точка при онлайн търговията и Amazon засега побеждава", казва Дъг Александър, който продаде през март на Google своята консултантска компания за е-търговия Channel Intelligence за 125 млн. долара. Google се опитва да "разбере къде Amazon го надбягва и да мисли в глобален мащаб за места, на които Amazon  не се справя добре", допълва експертът.

Според Пейдж и Брин обаче Google следва свой собствен път. Главният изпълнителен директор Лари Пейдж заяви наскоро, че „съсредоточаването над конкуренцията може да доведе до смърт на бизнеса“, вместо компанията да се концентрира върху постепенни подобрения, а не да предприема големи, рискови залози, които обещават висока печалба“.

В своя реч от миналата седмица Пейдж се оплака от медийни спекулации, които тематизират конкуренцията между Google и други компании. "Не намирам това за интересно", каза той, като допълни, че "повечето от нещата въобще не заслужават внимание“. С други думи - много конкуренти могат да се справят добре във всяка област. "Има много възможности за всеки под небето", каза той.

През миналия юни Google за пореден път понечи да преследва Amazon и представи облачната си платформа Compute Engine – директен конкурент на Amazon Web Services. Услугата на Amazon, която предоставя на компании капацитет за съхранение и обработка на данни, стартира през 2006 г. и сега се оценява на около 2 млрд. долара. Сред клиентите на Amazon Web Services са Netflix и Pinterest. В Google вътрешнофирмено Compute Engine се обозначава като „защита“ срещу Amazon Web Services, пояснява за вестника запознат със случващото се в концерна източник.

Но и това далеч не е всичко. През ноември миналата година Google купи BufferBox, канадски доставчик на шкафчетата, в които клиентите могат да съхраняват свои закупени по-рано онлайн стоки, ако не са у дома си. Миналия месец Google инсталира в Сан Франциско първите BufferBox шкафчета в САЩ. Amazon обаче предлага подобни кутии още от 2011 г. насам в молове и други магазини, включително в Сиатъл, Ню Йорк и Сан Франциско.

А след като през януари Google придоби набързо няколко доставчици, компанията представи през март и своя експресна услуга, която доставя стоки, поръчани на същия ден.

Както твърдят запознати с проекта източници, стъпката е отчасти и директен отговор на успеха на Amazon при експресните доставки. Услугата на Amazon се предоставя в някои градове от около четири години, а в Google подготовката за проекта продължи над две години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:29 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още