Очаква се световните продажби на таблети да нараснат повече от 2 пъти през следващите 3 години, тъй като мобилните устройства засенчват персоналните компютри. Прогнозите са доставките в световен мащаб да достигнат общо 197 млн. броя през настоящата година, което би представлявало ръст от 69,8% спрямо продадените през 2012 г. 116 млн. таблета, твърдят от изследователската компания Gartner. Нейните предвиждания през 2017 г. да бъдат продадени 468 млн. устройства.
„По-ниските цени, разнообразието от форми, облачните ъпдейти и страстта на потребителите към приложенията ще бъдат ключовите двигатели на пазара на таблети“, посочва Ранджит Атвал, директор на отдела за проучвания в Gartner, в съобщение на компанията след публикуването на данните.
„Ръстът в сегмента на таблетите няма да бъде ограничен само до развитите пазари. Потребители от развиващите се пазари, които търсят добавка към мобилния си телефон, все по-често ще избират таблета като основно компютърно устройство за сметка на персоналния компютър“, добавя той.
На развиващи се пазари като Китай и Индия продажбите на таблети през 2012 г. нараснаха повече от 2 пъти на годишна база, показват данни на IDC Insights.
„Пазарът в Китай е много поляризиран. Потребителите на високия пазарен сегмент искат iPad, а тези на ниския се обръщат към непопулярни брандове. Средният ценови сегмент на практика не отчита ръст в Китай“, заяви Каролина Миланези, анализатор в Gartner.
„Потребителите възприемат таблетите по-скоро като по-евтино компютърно устройство, отколкото като устройство с временен статут, а през последната година качеството се подобри радикално. Трябва да помним също така, че хардуерът е най-важната част от екосистемата“, добави тя.
От Nomura обаче имат и някои резерви по отношение на хардуера на устройствата от непопулярните брандове, наводняващи китайския пазар, особено когато те бъдат разгледани по-подробно.
„Макар тези модели да функционират добре по принцип, разговорите ни с търговците на дребно показаха, че качеството на батериите е основно притеснение при тях“, се посочва в доклада на банката. „Научихме, че някои търговци на непопулярни модели използват по-малки като размер или по-слаби като качества батерии или памети за персонален компютър, за да спестят разходи, което в крайна сметка може да нанесе удар върху доверието на потребителите в тази категория продукти“, пише още там.
Непопулярните марки смартфони отчитат продажби от около 500 млн. броя годишно, сочат данни на Миланези, и са далеч от момента да изместят по-силните брандове. Тя очаква значението на непопулярните марки да намалее в бъдеще, но определено да запази значим пазарен дял.
преди 11 години До автора:Заглавието "В Китай iPad се изправя пред конкуренцията на евтините модели" е като да напишете "В Китай Mercedes, BMW и Audi срещат конкуренция от местните производители BAIC, Great Wall и други". Няма такъв филм. iPad е в собствена категория, с която китайски копия не могат да се мерят. Еко-система, изградена премиум марка и широка достъпност изкарват Apple на върха в този сегмент ... за сега. Даже и от Gartner са ви го казали, та даже и сте ги цитирали: "Потребителите на високия пазарен сегмент искат iPad, а тези на ниския се обръщат към непопулярни брандове." отговор Сигнализирай за неуместен коментар