IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

В Китай iPad се изправя пред конкуренцията на евтините модели

Потребителите на високия пазарен сегмент искат iPad, а тези на ниския се обръщат към непопулярни брандове, среден сегмент на практика липсва

09:00 | 18.04.13 г. 1
Автор - снимка
Редактор
<p>
	iPad Mini е изправен пред сериозна ценова конкуренция в Китай. <em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

iPad Mini е изправен пред сериозна ценова конкуренция в Китай. Снимка: Архив Ройтерс

Продажбите на таблети на американския технологичен гигант Apple може и да растат, но конкуренцията в Китай става все по-силна заради увеличените доставки на устройства на свръхниски цени, предоставящи на потребителите повече опции, отколкото iPad, съобщава CNBC.

Заедно със своите производни модели iPad държи в момента дял от около 80% от китайския пазар, сочат данни на китайската анализаторска компания Umeng.

Анализатори на японската инвестиционна банка Nomura наскоро са посетили Шънджън и са изпробвали конкуренти на устройствата на Apple, продавани под неособено популярни брандове.

„Установихме наличието на много приличащи на iPad таблети от непознати марки в Хуа Цян Бей, най-големият търговски център за потребителска електроника в Шънджън. Тези продукти се продават на цени на дребно, вариращи между 400 и 1 200 юана (65-195 щатски долара)", посочват в свое проучване изследователите от Nomura Лъпин Хуан и Дейвид Хао.

По-евтините конкуренти са голяма заплаха за Apple, тъй като в момента Китай е най-бързо разрастващият се пазар за компанията. Нейните приходи от континентален Китай нараснаха с 67% на годишна база през първото тримесечие на финансовата ѝ година, приключило на 31 декември, оставяйки далеч зад себе си ръста от 15% на американския континент и от 11% в Европа.

Нещо повече, конкурентите в Китай не използват по-стара технология. 7,85-инчовият Ramos X10, който струва около 145 долара по цени на дребно, разполага с последен модел четириядрен процесор и е значително по-евтин от iPad Mini, който е с цена от около 340 долара.

Китайските конкуренти на таблета на Apple ползват и последната технология за чувствителни на допир екрани, сочат данните на Nomura. Това им осигурява по-добро цветово оформление и видимост. След като всички са я включили, става по-трудно да бъдат открити съществени разлики между отделните модели таблети, добавят от банката.

Сред останалите посочени конкуренти на iPad Mini, които тя посочва, са Yuandao N90 ( с цена от 145 долара),  Ainol NOVO10 Hero (160 долара) и Teclast A11 (193 долара).

Последна актуализация: 14:55 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 1
mosch1no
преди 11 години
До автора:Заглавието "В Китай iPad се изправя пред конкуренцията на евтините модели" е като да напишете "В Китай Mercedes, BMW и Audi срещат конкуренция от местните производители BAIC, Great Wall и други". Няма такъв филм. iPad е в собствена категория, с която китайски копия не могат да се мерят. Еко-система, изградена премиум марка и широка достъпност изкарват Apple на върха в този сегмент ... за сега. Даже и от Gartner са ви го казали, та даже и сте ги цитирали: "Потребителите на високия пазарен сегмент искат iPad, а тези на ниския се обръщат към непопулярни брандове."
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още