Първоначалният фалшив туит бе публикуван на 29 януари в 8,44 часа нюйоркско време от някой, който претендираше да е продавачът на късо Карсън Блок от Muddy Waters. Блок е известен с разкриването на счетоводни проблеми и късите си позиции спрямо няколко китайски компании, търгувани на борсите в САЩ. Спадът на акциите не се ускори до 14,00 часа, когато сделките скочиха и над 300 000 акции смениха притежателите си само в рамките на 2 минути, надхвърляйки сериозно средните търгувани обеми на ценни книжа на компанията в рамките на една сесия, които са около 186 000.
Базираната в Ню Йорк компания за анализиране на социалните медии Dataminr, която следи Twitter и отражението му върху активността в търговията с акции, обяви, че е изпратила предупреждение за фалшивия туит още в 12,28 часа местно време.
Компанията „успя да предупреди клиентите си за пазарния слух доста преди раздвижването на пазара, като им осигури и обстоятелствата, при които е било проверено съобщението“, заяви главният изпълнителен директор на Dataminr Тед Бейли. Въпреки че не предоставиха точния текст на предупреждението, от компанията посочиха, че то е изразявало скептицизъм по отношение на туита за Audience, отбелязвайки досегашните изяви на акаунта и своята „демострирана експертиза върху домейните в социалната мрежа“.
Като цяло анализаторски компании обаче заявяват, че проследяващите програми не са достатъчно развити, за да бъдат напълно автоматизирани. „Ние силно залагаме на човешкия елемент в това отношение“, заяви Имит Килдъф, главен изпълнителен директор на базираната в Дъблин компания за анализ на социалните медии Eagle Intel. Тя изпраща предупреждения, оценени от изследователски екип, който е съставен от бивши портфолио мениджъри и анализатори.
Базираната в Лондон анализаторска компания Knowsis филтрира предупрежденията си чрез пазарни експерти. Нейният главен изпълнителен директор Оли Фрийлинг-Уилкинсън заяви, че тя търси кой е подателят на информацията, вземайки предвид местонахождението му, дали е виден пазарен експерт и как реагира акциите.
Нито една система засега не се е доказала като напълно ефективна и значителни движения при акциите вероятно ще продължат да се случват от време на време, получили начален тласък от Twitter или от други социални медии, докато инвеститорите свикват да реагират на движенията на цените.
В това отношение те ще ще продължат да ги изправят на пръсти. „Поражда се импулс първо да действате, когато видите някое от имената, които следите, да се раздвижва по този начин, а едва след това да задавате въпроси, за да разберете защо се раздвижва“, заяви Сам Гинзбърг, ръководител на търговския отдел във First New York в Ню Йорк.