А на уебсайта на американската Комисия за ценните книжа и борсите е публикувано предупреждение, че мошеници могат да използват социалните медии „за да се представят за действащи в рамките на закона, да се крият зад анонимността и да достигнат до много хора при минимални разходи“. От американската Агенция за регулиране на финансовата индустрия пък са публикували насоки до брокерите и дилърите за социалните медии, изискващи те да запазват записи на използваната информация.
През януари 2012 г. Комисията за ценните книжа и борсите глоби съветник за опит да продаде фиктивни ценни книжа през LinkedIn Corp. „Както вече разбраха някои нарушители по трудния начин, използването на социалните медии за заблуда на инвеститорите подлежи на електронно проследяване и оставя дири, които могат да помогнат на нашите следователи“, заяви Джон Нестър, говорител на комисията във Вашингтон, окръг Колумбия.
Инвеститорите могат да минимизират риска да бъдат изиграни, като се доверяват само на акаунти в Twitter на доказани потребители и разследвайки независимо всеки съвет или слух.
Освен Twitter популярен сред трейдърите е и уебсайтът Stocktwits.com, където потребители изпращат съобщения за движението на акциите почти в реално време.
Подобни уебсайтове в някакъв смисъл са по-сложни версии на чатовете онлайн, популярни по времето на дотком бума. Слуховете в тези чатове се разпространяваха свободно и се превърнаха в хранителна среда за недостоверна информация.
Twitter и StockTwits разполагат с мощни филтри и доказателство за това е, че акаунтът на самозванеца, представил се за Ейнхорн, бе закрит скоро след заблуждаващото съобщение. Въпреки това кранчето на лъжливата информация не може да бъде напълно затворено.
StockTwits не позволява обсъждания за обикновените акции на малки компании, „откакто те станаха едни от най-уязвимите за манипулации“, заяви Хауърд Линдзън, главен изпълнителен директор на базираната в Сан Диего компания.
Twitter, откъдето не са пожелали да коментират проблема пред Ройтерс, изискват потвърждение за акаунтите на публични личности, съсредоточавайки се върху „силно търсени имена от музиката, сцената, модата, правителството, политиката, религията, журналистиката, медиите, рекламата, бизнеса и други области на силен интерес“, сочи информация от уебсайта ѝ.
Появиха се и анализаторски компании, които помагат на трейдърите да се ориентират в социалните медии.
Динамиката при производителя на чипове за звукозаписната индустрия Audience, който има пазарна капитализация от 275 млн. долара, може да послужи като ярък пример за опасността от следване на източници, които се представят за други, както и за начина, в който проучващите социалните мрежи виждат благоприятни възможности, пише още Ройтерс.