IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Печеливши и губещи в новата война за смартфоните

Samsung и Apple сега процъфтяват, но ще бъдат детронирани, смята анализатор

09:47 | 26.02.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	От решаващо значение за бъдещата позиция на Apple и Samsung е развитието на китайските производители Lenovo, ZTE и Huawei.<em> Снимка: Getty Images News</em></p>

От решаващо значение за бъдещата позиция на Apple и Samsung е развитието на китайските производители Lenovo, ZTE и Huawei. Снимка: Getty Images News

Но засега изглежда, че потребители на смартфони възприемат в малка степен LTE или не виждат предимствата. Анализаторът Питър Мизек от Jefferies & Co цитира в едно неотдавнашно проучване аналз на мобилните оператори, според който по-малко от половината потребители на мобилни телефони днес показват интерес към LTE.

"По-младите и по-заможни потребители и тези, които са технологично вещи, знаят, че искат да ползват LTE", заяви главният анализатор Маустоун. "Възрастните хора и тези с по-ниски доходи просто гледат цената“.

Той все още е уверен, че LTE в крайна сметка ще надделее и че потребителите на мобилни телефони в развиващите се пазари ще преминат от 2G на 3G смартфони. По-нататъшният растеж ще бъде осигурен след това.

Междувременно индустрия работи над това да превърне едно устройство, което е било първоначално проектирано само за гласова комуникация, в преносим компютър. Но потенциал все още има.

„Докато производителите продължават да вадят допълнителни иновации на пазара, те ще бъдат в състояние да убедят клиентите да преминават към устройствата", заяви анализаторът Кристофър Касо от Susquehanna Financial Group. "Докато възможностите на смартфоните и персоналните компютри се изравнят, ние няма да сме стигнали върха на бизнеса". А дотогава все още има дълъг път.

На ръст може да се надява преди всичко Qualcomm. Все още в световен мащаб 4 млрд. потребители на мобилни телефони не използват мобилния стандарт от трето или четвърто поколение. С други думи - Qualcomm, който получава пари и за патентите си, дори да не продава собствени чипове, има гигантски потенциал за растеж.

Все пак конкурентите Broadcom , NVIDIA и Intel постепенно наваксват със свои продукти. Но докато успеят да оспорят лидерството на Qualcomm, трябва да научат доста.

За всички останали в бранша и за в бъдеще всичко ще зависи от това дали те могат да се освободят от хватката на Samsung и Apple. В проучване за клиенти анализаторът Тавис Маккорт от Raymond James обозначава победителите и победените в мобилната индустрия. Apple, пише Маккорт, през четвъртото тримесечие е продал 13% от всички мобилни телефони и таблети, но комбинира върху себе си 40% от продажбите и 75% от печалбата на цялата индустрия. На Samsung възлизат 30 на сто от приходите и 26% от печалбата.

Цифрите звучат невероятно, но са верни. На Apple и Samsung според метриката на Маккорт заедно се падат 101% от общата печалба в сектора на мобилните устройства. Това е възможно, защото Nokia и Blackberry през изминалата година отчитат стабилна загуба.

От решаващо значение за бъдещата позиция на Apple и Samsung е развитието на китайските производители Lenovo, ZTE и Huawei, които в Китай, най-големия мобилен пазар в света, са зад Samsung на втора, четвърта и петата позиция. Тук Nokia все още държи третото място.

Производителите от Китай през 2012 г. са реализирали 65% от всички продажби в Китайската народна република - отчасти, защото местните продавачи и посредници залагат преди всичко за китайски, а не за чужди марки. Въпреки силния си ръст в Китай Appleе на шесто място, с пазарен дял от само седем процента. Най-големият в света концерн е със съвсем малко преднина пред седмия - Coolpad, китайска компания, за която вероятно малко западняци са чували.

Междувременно Huawei и другите китайски концерни се опитват да настъпват и в международен план. За съществуващия смартфон дуопол това вероятно ще бъде най-голямото предизвикателство. "Мобилният пазар се движи винаги в цикли, Samsung и Apple сега процъфтяват", казва Маустоун от Strategy Analytics. "В един момент обаче те ще бъдат детронирани ", добавя той, както това се случи с Motorola и Nokia. "Вероятно обаче това ще отнеме още няколко години“, смята анализаторът. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още