IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Часът на истината за Sony наближава

От Playstation 4, която ще бъде представена следващата седмица, се очаква да даде импулс на концерна

15:50 | 11.02.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Sony възлага големи надежди на новата си конзола. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Sony възлага големи надежди на новата си конзола. Снимка: Ройтерс


Една от причините е, че представената през 2006 г. Playstation 3 дълго време бе твърде скъпа, за да носи печалба. А днес е твърде остаряла в морално и техническо отношение спрямо конкурентите си, въпреки че един от тях - Microsoft Xbox 360, също е на пазара от същия период. 

Още по-зле – особено силно спадат продажбите на мобилните конзоли PSP и PS Vita, защото все повече потребители предпочитат да играят на таблети и смартфони. Sony намали драстично прогнозата си за продажби от 10 на 7 млн. броя.

Затова компанията има спешна нужда от нов продукт, който да даде нов тласък. Playstation 4 трябва да поеме тази роля. Експерти спекулират, че тя ще разполага не само с много силен процесор, но и с добри възможности за социална свързаност. Това няма да е случайно – Хирай вижда бъдещето на компанията в обществения компонент.

„Ние трябва да продължаваме агресивно да инвестираме в PS Vita и в нашия бизнес модел и същевременно да насърчаваме т. нар. Casual Games“, заяви той в интервю за германския ежедневник. „Ще се опитаме да пренесем опита си в традиционните игри и в нови области на развлекателната индустрия“.

Онлайн магазинът Playstation Mobile предоставя за тази цел съдържание и околна среда. Но Хирай вярва, че в развитието на концепцията Sony ще се сблъска с граници. Ако групата реши да навлезе в ново пространство, тя трябва да внимава за това, че игрите не са твърде далеч от класическите игри за упоритите геймъри, каза Хирай. "Трябва да бъдем много внимателни да не пренапрягаме марката (Playstation)“.

Дали новата конзола ще е достатъчна, за да се съживи подразделението за игри на Sony, е под въпрос. И конкурентът Nintendo не напредва особено с игровата си конзола Wii U. Възходът на мобилните Java игри причинява сериозни промени на пазара на игри: „Мобилните игри убиват Nintendo и Sony", прогнозира Мария Алегре, главен изпълнителен директор на стартиращата компания Chartboost от Сан Франциско, пред Handelsblatt.

Chartboost е доставчик на технически услуги за разработчиците на игри и преди година предостави техническата платформа за около 800 игри за мобилни телефони, а днес има повече от 12 000 клиенти.

Финансовият директор на Sony Като обещава на мнителните анализатори, че 2013 г. "е моментът на истината". С продажбата на подразделения и намаляването  на персонала Sony положи основата на възстановяването си.

"2013 г. е годината, в която ще пожънем плодовете на действието". Но много инвеститори вероятно да си спомнят и след представянето на следващите тримесечни резултати за древната традиция, която се продължава и от новия шеф на Sony - да обещава повече, отколкото може да изпълни.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:43 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още