През октомври Facebook също така съобщи, че е преминал границата от 1 млрд. месечно активни потребители (потребителите, които влизат в услугата най-малко веднъж месечно), което означава, че средностатистически потребителите на най-голямата в света социална мрежа се ангажират повече с услугата по отношение на харесвания и коментари, отколкото в Instagram, но това също не е много изненадващо, като се има предвид акцента на Instagram за пасивно ползване на потока от снимки.
Майк Айсък от AllThingsD посочва също, че 90-те милиона потребители, за които се съобщава сега, може да изглеждат слаб резултат в сравнение със 100-те милиона потребители, отчетени през септември миналата година, но сега се говори изключително за много активни акаунти, докато по-рано компанията изнесе данни за направените регистрации, което означава, че общо регистрираните потребители вероятно са много повече в този момент.
Но защо през последните няколко седмици започнаха да циркулират материали, според които броят на потребителите на Instagram спада, и то с бърз темп? Това е отчасти, защото анализът на трета страна винаги е малко по-сложен, пояснява WSJ.
От една страна става дума за спад в броя дневни потребители, но това не е толкова необичайно. Не всеки използва Instagram редовно, ден след ден. Така че такова колебание би било логически аргумент. Освен това винаги съществува и възможността, неработните дни и Коледните празници да са довели до спад в броя на редовните потребители.
Но може би най-важното обяснение е, че услугите за анализ, които са били използвани, отчитат само дейността в Instagram на хора, чиито акаунти са били свързани с Facebook. Тъй като по-голямата част от потребителите не свръзват своя профил в Instagram с Facebook, данните не са много надеждни.
Вероятно най-добре би било, ако Instagram публикува в бъдеще освен дневния брой потребители и данни за месечни потребители, както направи в четвъртък. Тогава по-добре може да се анализира, дали и как се е стигнало до загуба на потребителска активност.
Но защо през последните няколко седмици започнаха да циркулират материали, според които броят на потребителите на Instagram спада, и то с бърз темп? Това е отчасти, защото анализът на трета страна винаги е малко по-сложен, пояснява WSJ.
От една страна става дума за спад в броя дневни потребители, но това не е толкова необичайно. Не всеки използва Instagram редовно, ден след ден. Така че такова колебание би било логически аргумент. Освен това винаги съществува и възможността, неработните дни и Коледните празници да са довели до спад в броя на редовните потребители.
Но може би най-важното обяснение е, че услугите за анализ, които са били използвани, отчитат само дейността в Instagram на хора, чиито акаунти са били свързани с Facebook. Тъй като по-голямата част от потребителите не свръзват своя профил в Instagram с Facebook, данните не са много надеждни.
Вероятно най-добре би било, ако Instagram публикува в бъдеще освен дневния брой потребители и данни за месечни потребители, както направи в четвъртък. Тогава по-добре може да се анализира, дали и как се е стигнало до загуба на потребителска активност.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.