IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook отново събуди алчността на инвеститорите

В мистериозно съобщение мрежата отправи покана за презентация, на борсата цената на акциите се върна над 30 долара

16:35 | 10.01.13 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Facebook отново събуди алчността на инвеститорите

Първоначално мрежата нямаше стратегия как да превърне употребата на мобилни телефони в рекламни приходи.

Това е основната причина, поради която акциите на Facebook се свиха силно в първите месеци след IPO-то. Проблемът: на смартфоните и таблетите няма странична лента, която може да се попълни с реклама. Банерите могат да бъдат много тесни и дори и тогава често се възприемат като пречки.

А в случая на Facebook почти целият екран се заема от RSS новини с вписванията и снимките на приятелите. Това на практика оставя съвсем малко място, където могат да бъдат поставяни рекламите.

При представянето на тримесечните данни Зукърбърг заяви, че се е установило, че членовете на Facebook са много по-склонни да кликват върху реклами в емисията новини на екрана, отколкото в крайното пространство.

"Вярвам, че в дългосрочен план ще печелим повече пари в мобилния бизнес, отколкото в този с настолни машини," заяви основателят на Facebook.

Американската анализаторска компания Bernstein Research издаде през ноември препоръка за покупка с целева цена от 33 долара за акция.

„Смятаме, че потенциалът за приходи за следващите две години е подценен, пише анализаторът Карлос Киржинер в проучването. Нови рекламни оферти, като News Feed и Facebook Exchange са положили основите за разработване на допълнителни потоци от приходи. Въпреки това обаче Facebook оставала рискова инвестиция.

Въпреки последния си ръст акцията все още се търгува на фондовата доста под стойността си на първично публично предлагане - през май 2012 г. компанията излезе на борсата на цена от 38 долара за акция. Дали потребителите ще са удовлетворени от рекламите в дългосрочен план, предстои да види.

Колкото повече Facebook насърчава рекламите, толкова по-силно расте критиката. Facebook ще подложи на съмнение наложената от себе си цел за създаване на по-отворен и по-свързан свят, казват критиците. В Европа и САЩ пък надзорните органи вече се занимават с проблемите за личните данни на потребителите и тяхното опазване. Зукърбърг все още има много работа за вършене. Но поне тенденцията е възходяща.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:04 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 3 rate down comment 0
RedBot
преди 11 години
Не че съм фен на сураттефтерлъ ама базата я имат. Само не са измислили как да издоят статдото.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 1
deant
преди 11 години
Егати овците са тея инвеститори.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 0
0pk
преди 11 години
Тя алчността им не е заспивала...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още