Падение 1: Метаморфозите на Twitter
Twitter все още е феномен - като комуникационна среда, като източник на новини, чисто и просто като една общност. Ако във Facebook хората имат чувството, че издават на „октопода на социалните медии“ твърде много, то 140-те знака дават на потребителите на платформата за къси съобщения чувството, че имат по-голям контрол върху своята продукция. По тази причина е трудно разбираемо, че Twitter прекара 2012 г. главно опитвайки се да бъде един вид втория Facebook.
Компанията се опитва да пренасочи възможно най-много от дейностите на собствения си уебсайт и собствените си клиентски програми, докато така полезната през последните години и полезна за потребителите сцена на разработчиците остана на втори план. Потребителите получаваха от Twitter неща, които не им трябват. Вместо да се концентрира върху ролята си на посредник на новини и на инфраструктурата, Twitter стана просто портал.
Падение 2: Трионът на неутралността на мрежата
Човек не може да подчертае достатъчно значението на неутралността на мрежата за продължаване на интернет иновациите. Въпреки това през 2012 г. политиците не си мръднаха пръстите, за да я защитят. Междувременно мрежовите оператори са щастливи, че могат да разделят всъщност еднородната мрежата на парчета, така че да я продават на потребителите поотделно и скъпо.
T-Mobile например срещу допълнително заплащане дава достъп до Spotify, който при нормално ползване на интернет, както бяхме свикнали у дома досега, не струва допълнително и цент за трафик на данни. Vodafone и няколко други оператори с уж по-бързи мобилни мрежи в допълнение към обичайните данни и интернет телефония предлагат и други "подаръци" само срещу такса, или при скъпоплатена тарифа.
Падение 3: Новото търсене на Google
Когато Google променя основното си търсене, това ще има последици за милиони потребители. Съответно опитът на калифорнийците да променят през 2012 г. една добре функционираща търсачка на информация в "търсачка на знания" нервира доста хора. В допълнение към резултатите от търсенето вдясно се появяват и смислени или не толкова смислени информации за въведения термин. Това е знак, че Google отново иска всичко: да бъде търсачка, същевременно силно печелившо рекламно пространство в интернет и място, което потребителят да не иска да напусне.
И дко дълбочината на информацията има отношение към пространството, което заема новият панел "Knowledge Graph" - всичко е наред. Така то отнема и без това постоянно намаляващата използваемост на офертата. Но какво значи хоризонталното позициониране на инструментите за търсене? Ако някой иска да ограничи търсенето, кликва от меню на меню. Е, в такъв случай по-добри са щадящите неприкосновеността на личния живот алтернативи като DuckDuckGo, която ще бъде все по-използвана през новата година.