IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook нападна Twitter на фронта на снимките

През последните месеци двете компании се спречкват в областта на рекламните технологии и мобилния бизнес

17:49 | 19.12.12 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Битката сега е за мобилните реклами. <em>Снимка: Getty Images News</em></p>

Битката сега е за мобилните реклами. Снимка: Getty Images News

Приятелството между Twitter и Instagram приключи през април след сделката за покупка на услугата за изображения от страна на Facebook. Основателят на Twitter Джак Дорси също в началото е инвестирал в Instagram и според хора, запознати с преговорите, също се е интересувал от закупуване на компанията.

И Twitter, и Instagram се ползват предимно чрез смартфони и се конкурират за едни и същи рекламни клиенти. Все още е неясно обаче в каква форма може да се появяват реклами в Instagram. Изпълнителният директор на фирмата Кевин Систром съобщи в блога на компанията, че на даден потребител може да му бъде препоръчвана същата марка, каквато се харесва на приятелите му. Това работи в подобна форма в Twitter. Например потребителите, които следват редица директори и мениджъри от финансовия сектор, може да получат реклама на сайт за финансови новини.

В допълнение Twitter също така продава и спонсорирани туитове, при които рекламодателите плащат, за да достигнат до възможно най-широка аудитория. При това парите се заплащат само в случай, че потребител кликне върху рекламата, следва даден акаунт или си взаимодейства в някаква друга форма с рекламодателя. На електронен търг предварително се определя колко ще плаща рекламодателят за всеки клик.

В Twitter вече има над 1000 снимки на кучета, които си играят с продукти на Nylabone – компания за производство на играчки за домашни любимци, обяснява Блейк Тадеши, отговарящ за цифровата комуникация в компанията. При това Nylabone не се занимава директно с тази стратегия. „Ако Instagram предлага реклами, ние определено ще се заинтересуваме", казва Тадеши. Неговата компания вече пуска реклама във Facebook, Twitter и видео портала на Google YouTube.

Евентуална кампания в Instagram няма да е за сметка на други канали, казва Тадеши. "В крайна сметка обаче всичко зависи от това, къде се постигат най-добрите резултати“.

Така че е малко изненадващо, че Instagram поставя основата за печеливш бизнес модел. Но така дружеството рискува да отблъсне много потребители. В понеделник и вторник в Twitter и на Facebook страницата на Instagram много потребители изразиха своето недоволство от новите условия за ползване. И известни потребители на Instagram, като актрисата Тифани-Амбър Тисен от сериала "Бевърли Хилс 90210", обявиха, че ще закрият акаунта си. Списание National Geographic първоначално няма да качва нови снимки онлайн. „Г-н Зукърбърг, не печелите ли вече достатъчно пари“, пита потребителка.

Във вторник вечер Instagram оттегли някои от промените, влезли в сила през януари. В постинг в блога Кевин Систром обяви, че ще има преразглеждане на текстовете, за да стане ясно, че снимките на потребителите няма да се продават или да бъдат използвани за реклами. Независимо от това целта пред Instagram ще остане правенето на пари: "От самото начало Instagram бе замислен като бизнес проект".  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:11 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още