Преди края на миналата седмица - Jefferies, а след това UBS. В началото на тази - и Citigroup. Все повече анализатори изглежда се отричат от акциите на Apple и намаляват своите оценката си за тях. При това, предвид високите цени на акциите, спадът е бърз и се измерва в стотици долари.
Така например Jefferies намали целта си от 900 на 800 долара. При UBS спадът бе „само“ 80 долара, но до ниво 700 долара, пише в свой анализ Wall Street Journal. Citigroup отива една стъпка по-напред. Не само, че целта пред акциите бе намалена от 675 на 575 долара и с това – с почти 15 на сто, но генералното съмнение на анализаторите за неотслабващата сила към успеха на Apple отива толкова далеч, че те оттеглеха препоръката си за закупуване на акциите и я замениха с "неутрална".
Така те принадлежат към рядко срещаните специалисти, които не препоръчват купуване на акции на Apple, защото дори и ако ценовите цели започнат да падат масово, за много анализатори те са все още достатъчно високи, за да се обоснове препоръка за покупка.
И все пак - вчера акциите на Apple поскъпнаха с 1,8 на сто до близо 519 долара за брой. А това е доста под таргетите и на трите анализаторски компании.
Както често се наблюдава, с оценките си за Apple анализаторите изглежда изостават от пазара. Така например през септември, когато Apple достигна рекорд от 705 долара за акция и компанията стана най-скъпата в историята фирма, все още се разпространяваше целевата цена от 1000 долара.
От тогава насам обаче акцията изглежда знае само една посока. В петък тя се търгуваше под 510 долара, което представлява спад от почти 28%. И все пак - ако някой приема като показател цената на затваряне от предходната година, то Apple все още се радва на ръст от 26 процента. Индексът Nasdaq 100, в който акцията е включена, отчита за същия период нарастване от 15 на сто.
Има редица причини за изненадващия отлив на интерес към Apple, но той бе ускорен от пускането на iPhone 5 и стартирането на iPad Mini. И двата старта на продажби бяха придружени от загриженост по отношение на проблемите от страна на предлагането и заплахата от намаляване на маржовете. Също така анализаторите се опасяват от т. нар. ефекти от канибализация, особено що се отнася до iPad Mini и iPad.
Освен тях и проблемите с картовата услуга Google Maps се погрижиха за негативните заглавия. През септември Apple замени при пускането на версията на операционната система IOS 6 лидера Google Maps, който идваше предварително инсталиран от 2007 г. насам на всички iPhone и iPad, със собствено приложение. С прокламираната шумно през лятото промяна в стратегията концернът с лого на ябълка в действителност искаше да увеличи независимостта си от Google.
преди 12 години Ми ще букусуват, малко да смъкнат цените на тоз таблет - 1500 лв - много ми се виждат за една играчка, гроздето кисело.Някъде пишеше и че за 20123 год. нямат подготвени никакви новости за пазара и така нормално да се плъзнат леко надолу. отговор Сигнализирай за неуместен коментар