„Никога не трябва да забравяме, че Хунгуй Джоу се е научил да използва своята враждебност към лидерите в индустрията, за да привлече вниманието към себе си и фирмата си", казва Дейвид Уолф, шеф на компанията за маркетингови стратегии Wolf Group Азия. "По същество тук борбата за PR триковете е стилизирана“.
През август Джоу буквално за една нощ преобърна бранша с главата надолу. Той превърна Qihoo в играч в областта на китайското търсене в интернет, като размени в браузъра и уеб сайта на Qihoo инсталираните по подразбиране услуги за търсене Baidu и Google със свои собствени услуги за търсене.
Някои анализатори посочиха, че много потребители, на които липсва необходимата техническа експертиза, са преминали без дори да разберат към новото търсене. Иконата за браузъра Qihoo е много подобна на иконата на Internet Explorer на Microsoft. Най-голямата разлика е всъщност фактът, че символът на Qihoo е зелен. Но всичко останало е еднакво.
Да се научиш как да превърнеш милионите китайски потребители с малко познания в свое предимство, е основна тактика в индустрията, установява Джоу трезво. Въпреки това, той иска да им служи добре, също и в свой собствен интерес, като им помага да се движат безопасно в китайския интернет, заразен със зловредни програми, добавя той бързо.
Междувременно Джоу стана известен с канонадата си от обиди и нападки към конкурентите. Той държи акаунт в популярната в Китай услуга за кратки съобщения Sina Weibo, който използва за публични тиради винаги, щом някои конкурент предприеме нещо ново. Списъкът на онези, които е нападнал през последните години, е като енциклопедия на китайския интернет свят.
През последните седмици той забавляваше своите 4,3 милиона последователи с обвиненията, че на сайта за новини на Baidu умишлено на по-предни места се лансират насочени срещу Qihoo статии. Освен това той още веднъж качи свой постинг от акаунта си в Weibo, в който пита дали Baidu не е нарушила закона, като е публикувала реклами за лечение с ботокс.