"Индонезийската икономика все още е много традиционна", казва той - тоест много фирми все още не разполагат с компютри. "Повратната точка обаче може да достигне до страната през следващата година", казва Банга.
Пазарното проникване на пазара на компютри в Индонезия все още е в размер на седем процента, в сравнение с 41% в Малайзия, 13% във Филипините, 22% в Тайланд и 15% във Виетнам.
Чиповете на Intel вероятно ще намерят употреба в Индонезия особено в евтини лаптопи и компютри. Индонезийски потребителите, които купуват първия си компютър, искат да похарчат за него между 200 и 300 долара, съобщават пазарни анализатори и представители на компаниите.
За да насърчи продажбите на целия архипелаг, Intel дори субсидира компютърни изложения в отдалечени места, където индонезийците трябва да се научат как могат да подобрят бизнеса и личния си живот с помощта на компютри.
Така например на подобни панаири производителите на ратанови мебели учат как може да създадат интернет страница на своята фирма, докато текстилните фирми откриват как да проектират мостри за своите сложни платове.
С цел да се улесни покупката на компютри Intel убеди компания, която е специализирана във финансиране покупката на мотоциклети, да предлага и малки заеми за компютри. В допълнение производителят на чипове е убедил някои лаптоп производители да проектират устройства с по-малки екрани. Те са по-евтини и по-лесни за носене.
Анализаторите обаче смятат, че евтините компютри сами по себе си няма да доведат до бум на пазара. Един от проблемите е, че архипелагът разполага с най-бавния и най-скъп широколентов достъп до интернет в цяла Югоизточна Азия. Intel се опитва да реши този проблем чрез сътрудничество с производителите на компютри, за да предостави на купувачите не само устройство, но и евтина интернет връзка.
Въпреки всички тези усилия, Intel не може да подобри баланса си толкова бързо дори и с помощта на търсенето в Индонезия. Евтините компютри, които са популярни там, използват предимно доста евтини чипове, което за Intel означава и по-ниска печалба, казват анализатори.
В дългосрочен план обаче потенциалът е сериозен. Индонезийците са сред най-активните потребители на Facebook и Twitter, предимно чрез евтините смартфони, които ползват. И колкото повече скачат доходите, толкова по-високо става търсенето на по-добри компютри и бързи интернет връзки.
„Със смартфоните индонезийците придобиват вкус към новите технологии, а в бъдеще ще искат все повече неща", казва Удай Марти от Intel. "Индонезия ще е перлата в короната ни."