Измерването на стойността на феновете във Facebook стана още по-сложно за много малки и средни предприятия, откакто гигантът в социалната мрежа започна да насърчава заплащането за т. нар. „Promoted Posts“ - подчертани съобщения за състоянието.
От май 2012 г. насам компаниите плащат на Facebook между пет и няколкостотин долара, за да се появяват постове им в новинарския поток на потребителите, които са натиснали бутона "Like" на тяхната страница. Дори и техни приятели във Facebook, които не са фенове на страницата, може да бъдат достигнати по този начин. Цената зависи от това до колко потребители иска да достигне компанията, пише Wall Street Journal.
Facebook ограничава достъпа до съобщенията
Социалната мрежа винаги е ограничавала броя на съобщенията, които достигат до потребителя. Разбира се, потребителите искат възможно най-много техни съобщения да достигнат до техните приятели и почитатели. Но социалната мрежа трябва внимава за това да ограничи броя, така че системата Facebook да функционира като цяло и потребителите да не са затрупани със съобщения. От компанията заявяват, че посланието на дадена компания достига средно 16 процента от феновете ѝ. Платените новини би трябвало да направят възможно увеличението на този дял.
Ричард Бишъп от Mountain Home, Айдахо, е един от предприемачите, които са разочаровани, че трябва да платят, за да достигнат до по-голям дял от фенската база, за чието развитие е инвестирал време и пари. Бишъп публикува около 35 съобщения на седмица във Facebook и изчислява, че ще трябва да плати най-малко 9100 долара на година, ако иска да докара вяско от тях чрез новата услуга до своите 1500 фена.
Facebook "ни подмами с безплатни Facebook страници", казва 35-годишният предприемач, чиято фирма работи в кетъринга, и има предвид преди всичко собствениците на малък бизнес като него, които са изградили своята маркетинг стратегия изцяло на базата на Facebook. "Сега изведнъж се оказва, че само една малка част от феновете виждат съобщенията, ако не си платим. "Така те намалиха стойността на феновете“, ядосва се той.
Компаниите концентрират маркетинга си върху Facebook
Социалните медии са предизвикателство за много малки и средни предприемачи, защото те нямат достатъчно служители или време, за да се грижат и за това. Според проведена през юли анкета сред 400 американски компании с годишни приходи между 5 и 50 млн. долара, 77% от тях провеждат една четвърт или повече от своята маркетинг активност в социалните медии. Малко по-малко, 73%, са прехвърлили управлението ѝ на специално назначен за тази цел служител. Анкетата е разработена от Edge Research по поръчка на софтуерната компания Vocus.
Според Facebook границата от 1 млрд. месечни потребители е мината на 14-и септември. През юни Facebook имаше 955 млн. потребители. Уеб гигантът освен това има и над 600 млн. мобилни потребители.
Но нарастващият брой на платените услуги ядоса някои малки компании, които признават, че са започнали да ползват първоначално социалната платформа преди всичко заради това, че е безплатна и има голяма потребителска база. Много от тях са станали зависими от страницата като основен маркетингов канал, който са избрали, за да поддържат ниски своите оперативни разходи. Някои използват своите Facebook страници дори като заместител на уебстраница на компанията.
преди 12 години Безплатно е сиренето в капана за мишки. Човек с такава фамилия, като собственика на ФБ няма да си остави магарето в калта... отговор Сигнализирай за неуместен коментар