IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Биг Брадър в мола

Корейска маркетингова компания предлага таргетирана реклама, събирайки информация за клиентите чрез терминали за наблюдение

09:45 | 12.10.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Специални терминали в корейския мол позволяват излъчването на интерактивна таргетирана реклама. <em>Снимка: Getty Images News</em></p>

Специални терминали в корейския мол позволяват излъчването на интерактивна таргетирана реклама. Снимка: Getty Images News

 

Подобни развития като в Южна Корея вече има по целия свят. В Австралия компанията за маркетингови проучвания Millward Brown използва камери, за да регистрира лицевите реакции към телевизионната реклама. През последните две години камери с висока разделителна способност, повишена изчислителна мощност и мрежовия капацитет на SK Telecom позволяват да се предложат повече услуги - да се броят например пешеходците в станциите на метрото или автомобилите по пътищата.

През февруари SK Telecom ще завърши инсталирането на първата цялостна система за видеонаблюдение в предградието на Сеул Ансан. С над 1000 HD камери трябва да се  разкрива престъпна дейност, но също така и да се направляват транспортът, изхвърлянето на твърди отпадъци и други общински услуги.

Общественият мониторинг в Южна Корея е разрешен
 
В Южна Корея наблюдаването на публичното пространство е разрешено, а също и частни компании, включително магазини и ресторанти, имат позволение да използват видео системи, при условие че клиентът е уведомен за тях на входа. Дори на вратите на мола са инсталирани подходящи информационни табели.

Терминалната система в този мол е позволила на SK Telecom да навлезе дълбоко в технологиите за разпознаване на лица. Още преди откриването на търговския център е била приложена база данни с изображения на 5000 лица по пол и възраст. Към тях се добавят и около 1000 информации за черти на лицето, бръчки, междуочно разстояние и други подобни. Ако човек приближи терминала, камерата следва движението му, докато системата сравнява лицето към базата данни и определя неговия пол и възраст.

Основната трудност е, че клиентите трябва да са сравнително близо до терминала, така че системата да може да ги класифицира правилно, казва Ян Сунг-Джи, мениджър Технологична лаборатория в SK Telecom.

В най-големия атриум в IFC мол SK M&C вече демонстрира на двуетажен LED монитор с камери и датчици за движение това, което ще бъде възможно да се постига с интерактивната реклама. Компанията е разработила кратки видео игри, при които хората в атриума могат да контролират героите на екрана.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:34 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още