Който иска да се оправи в новия четириетажен мол IFC Mall в Сеул, трябва да отиде до един от 26-те информационни терминала. Там клиентът обаче не само получава информация - тя се движи и в обратната посока, като по този начин се събира информация от самия клиент.
Производителите на системата - две компании на южнокорейския концерн SK Holdings - искат по този начин да позволят излъчването на интерактивна таргетирана реклама на терминала. Един мъж в 40-те, който на терминала търси ресторант, може да види реклама на къща за пържоли в мола, а по-млада жена може да види реклама на компания за бизнес облекла. С преместването на ръцете си клиентите взаимодействат с рекламите.
"Рекламодателите в големи обществени области имат само обща представа за това, кого достигат със своите реклами. И могат да насочват рекламни послания към определени групи зрители", каза Ан Джо-Хеон, проектант в SK Marketing, оператора на системата. "Това тук позволява по-добро напасване към клиентите".
Компанията, известна под името SK M&C, използва в това развитие напредъка в технологиите за камери, за обработка на компютърни данни и софтуер. Те позволяват разпознаване на лица не само при изключително висококачествените системи за сигурност, но също така и при нормални смартфони и датчици за движение. Нейната дъщерна компания SK Telecom е разработила софтуера, който стои зад системата.
Информацията няма да се записва, обещава производителят
Очевидно потребителите не трябва да се притесняват за защитата на личните им данни. Управителят на дружеството декларира, че записите на терминалите няма да се съхраняват и няма да се извлича никаква лична информация от потребителите. Законите за поверителност на информацията в Южна Корея така или иначе забраняват на компаниите да събират лична информация без съгласието на клиента.
Вон Сун-мин, служител от Сеул, който през уикенда е пазарувал в мола, няма проблеми с това да бъде сниман за тази цел. Но ако терминалите го питат и за лична информация, това би означавало за него твърде голямо навлизане в личната сфера. „Често казано, мисля, че не бива да правят това“, казва той. „И така това си е индивидуализиран подход.“