През 2010 г. основателят на Apple Стив Джобс заяви: „Мобилната реклама е абсолютна глупост". Но много бавно маркетинговите експерти разбраха защо многото реклама в действителност е боклук и кое е онова, което наистина работи, пише в свой материал Wall Street Journal.
Това, което не работи, е най-общо казанопо ставяне на старомодни интернет реклами за смартфони. По-добре ще функционира рекламата, ако специално използва предимствата на мобилното устройство – например като разпознава местоположението на устройството и се възползва от това, или реклама, преоблечена като игра и предлагаща купони или информация, която може да е от реална полза на потребителя, казват рекламни експерти и наблюдатели на индустрията.
Откакто през 2007 г. на пазара се появи първият iPhone на Apple, мнозина залагат на това, че мобилната реклама е следващата голяма златна мина. Но конкретните ползи, които рекламистите виждат в мобилните устройства, често не са използваеми. Така например рекламите могат да бъде персонализирани с информация за текущото местоположение на устройството или с навиците за мобилно пазаруване на потребителите. Въпреки това много потребители настояват за правото си на неприкосновеност на личния живот.
Анализаторската компания Emarketer счита, че тази година по-малко от два процента, или само 2,6 милиарда долара, от всички маркетингови разходи в САЩ ще бъдат вложени в мобилна реклама. Потребителите със смартфони и таблети генерират над десет процента от трафика в интернет, съобщава друга компания за анализи - Startcounter. „Пазарът на мобилна реклама просто не е достатъчно зрял", казва Кей Cи Естенсън, който ръководи мобилния бизнес на CNN.
2,85 долара за 1000 потребителя на iPhone
Докато рекламодателите изостават от потребителите на мобилни устройства, мобилните реклами стават все по-евтини. Като цяло 2,85 долара струва достъпът до около 1000 iPhone потребители, твърди компанията Opera Software, която предлага едноименния мобилен браузър. Реклама в национален вестник може да струва между 50 и 1000 долара на 1000 читатели – данните са за САЩ.
Както и при интернет рекламата, половината от всички рекламни разходи в мобилната мрежа се концентрират върху рекламата в търсачките. С това най-лесно може да се докаже дали някой потребител посещава рекламирания сайт и си купува нещо.
Няколко индустрии вече плащат за реклама на мобилни устройства, повече отколкото за реклама по конвенционалния интернет. Такива браншове са хотелиерите, ресторантите и застрахователи на коли. Такива високи разходи са част от работата", казва Джейсън Spero, който ръководи бизнеса с Google за мобилната реклама.