Мелинда Тюер е семейна и плаща близо 300 долара месечно за четирите смартфона в дома си, два от които са с неограничени планове. Това означава, че Тюер плаща една и съща сума без значение колко „сърфира“ с интернет. Днес тя иска да смени старите си смартфони с по-нови модели. Но това лято Verizon обяви, че потребителите ще трябва да се отказват от неограничените си планове, ако искат да обновят устройствата си.
Тюер прави изчисления, че със съпруга ѝ ще трябва да заделят повече от 1000 долара, за да купят два чисто нови последни модела смартфони, или да се съгласят с натоварващите планове на Verizon.
Доставчиците очакват хората да използват повече данни и съответно да си плащат за тях. „Скоростта примамва към по-засилено ползване. Колкото повече трафик използват, толкова повече ще трябва да си плащат“, казва главният финансов директор на Verizon Фран Шамо на конференция на инвеститорите.
Но от къде ще дойдат парите за този трафик? Според Министерството на труда американците са изхарчили 116 долара повече за 2011 г. в сравнение с 2007 г., дори след като цялостните разходи на домакинствата са се покачили само с 67 долара.
В същото време разходите за хранене навън са намалели с 48 долара, разходите за облекло – със 141 долара, а разходите за забавления – със 126 долара. Тези данни не включват инфлацията.
Покачването на разходите за телефонни услуги обаче съдържа още по-голям скок в сметките за телефони, защото в действителност през последните години хората са плащали по-малко за стационарни услуги.
За голяма част от очакваните покачвания на приходите на компаниите се предполага, че ще дойдат от потребители с по-високи доходи, който имат пари за харчене. Но безжичната индустрия генерира доходи и от хората с ниски доходи.
Според центъра за проучвания Pew почти 9 от 10 от всички американски възрастни имат мобилен телефон. А потребителите със среден доход са завишили разходите си за телефони с 59 долара през 2011 г. Това е почти колкото допълнителните харчове от 64 долара за 20-те процента от хората с най-високи доходи.
Докато безжичните услуги поскъпват, потребителите трябва да правят все по-трудни избори от какво да се откажат. Все пак е възможно да бъде отбелязано намаление в разходите за безжичени услуги.
Все още много домакинства дават все по-голяма част от парите си за мобилните си телефони, но тази тенденция започва да се обръща. Все пак рано или късно потребителите трябва да осъзнаят къде отива бюджетът им.
преди 12 години Мобилните устройства ни пренасят поне две-три крачки напред. На нас ни е необходим този напредък, за да се научим как да усвояваме информацията. Сега информацията е насвякъде по всяко време и това само по себе си струва повече от реалната цена която плащаме, защото плащаме за независимост. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години аз пък сигурно няма да си купя :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Олеле, Каква драма изживяват! Просто непоносим живот!Личното ми мнение, е че доста голяма простотия настава с тези тилифони.Ама това е положението. Сигурно и аз ще си купя някога:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар