IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

В ерата на интернет фиксираните цени са демоде

В мрежата се разразява истинска ценова война за вниманието на клиента

08:50 | 12.09.12 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Най-често онлайн търговци, които продават продуктите си в Amazon, променят бързо цените си. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Най-често онлайн търговци, които продават продуктите си в Amazon, променят бързо цените си. Снимка: Ройтерс

Най-често варират цените на потребителска електроника, дрехи, обувки, бижута и предмети за бита като прах за пране и ножчета за бръснене. "В дългосрочен план това означава, че дадена цена не е точната цена", казва Ерик Бест, директор на Mercent. Компанията наблюдава цените на над 400 марки.

Според Бест най-добрата цена за даден продукт е най-бързият път към престижната виртуална кошница в Amazon. Влезе ли веднъж стоката там, ще се купува постоянно. Купувачите избират в 95% от случаите продукти, които са показани в кошницата, казва Бест.

Шефът на Cookie's Фалак твърди, че постоянно коригираните продажни цени са увеличили драстично приходите, но това струвало и доста време. Той е нагласил софтуера така, че да подбива конкурентите си с определен процент, но същевременно цените да не падат под определен праг. Той също е ограничил конкурентите, с които програмата сравнява неговите оферти, до дилърите, които в Amazon имат най-малко две от пет звезди, с които клиентите изразяват своето удовлетворение.

"В ерата на интернет фиксираните цени са остарели"

За потребителите по-нестабилните цени водят до печалба. Хю Лий, 32-годишен клиент от Сиатъл, сравнява цените винаги много точно, преди да извърши покупка. Дори и след като купи нещо, той сравнява цените в ретроспекция и настоява за отстъпка, ако е намерил по-ниска цена. "Това обаче изисква много труд", казва той.

Засега обаче изглежда, че при тези ценови вълнения купувачите в еднаква степен печелят и губят. Около половината от промените в цените са поскъпване, а другата половина прави продуктите по-евтини, се казва в анализ на сайта Decide.com, в който цените на продуктите се сравняват в дългосрочен план, за да се открие най-добрият момент на покупка.

Колебанията могат да бъдат и драматични. Миналия месец дилърът промени в Amazon.com цената за плазмен телевизор от Samsung четири пъти на ден в диапазона между 398 и 424 долара, съобщи Decide.com. По обяд Best Buy увеличава цените си от 400 до 500 долара и я свали отново по-късно, докато веригата за електроника Newegg вдигна цената сутринта от 500 до 600 долара. Amazon, Best Buy и Newegg отказват коментар.

Преди да се появи този софтуер, магазинерите изпращаха своите служители до конкурентите, за да сравняват цените на ръка, казва Рафи Мохамед, основател на консултантската фирма Culture of Profit, която консултира търговците на дребно в тяхната ценова стратегия. В ерата на електронната търговия те биха могли просто да претърсят интернет сайтовете на своите конкуренти, каза той. Със софтуер тези процеси са още по-бързо.

"В ерата на интернет фиксираните цени са демоде", посочва Орен Етциони, професор по компютърни науки и съосновател на Decide.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:01 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 2
RedBot
преди 12 години
Все пак има стоки които трудно биха пробили през нета. Обувки например аз не бих си купил без да съм ги обул. Може да се изкуша, ако цената да е 2-3 пъти надолу от магазина и пак остава риска да не са удобни и безполезни.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 3
Ricco
преди 12 години
Не само фиксираните цени са демоде, но и фиксираните магазини ще са демоде. Така че, ако някой мисли да инвестира в (старомоден) магазин добре да си помисли.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още