Преди време само цените на самолетни билети и хотелски стаи можеха да се променят в интернет минута след минута. Но този принцип скоро ще се прилага и за най-банални потребителски стоки. С нови алгоритми онлайн търговците на дребно ще подменят цените на продукти като тоалетна хартия и велосипеди всеки час, а понякога дори всяка минута.
Така например през миналия месец избухна ценова битка около микровълнова фурна на General Electric. Дилър на Amazon промени цената девет пъти в рамките на един и същи ден в сегмента между 744,46 и 871,49 долара, както отбелязват наблюдателите от Decide. Търговецът на дребно на потребителска електроника Best Buy отговори, като вдигна цената си за продукта в интернет от 809,99 до 899,99 долара, когато цените в Amazon се вдигаха, и отново ги понижи, когато и цената в Amazon падаше, пише в свой материал Wall Street Journal.
Най-често онлайн търговци, които продават продуктите си в Amazon, променят цените си. Порталът насърчава продавачите да водят ожесточена конкуренция, в която преди всичко става дума за това да се показваш най-горе в резултатите от търсенето.
Търговците, като магазинът за детски дрехи Cookie's, използват софтуер, който регулира цените на всеки 15 минути, за да останат на видно място в класацията на Amazon. Собственикът на магазина Ал Фалак казва, че той продава дрехите в Amazon често на по-ниски цени, отколкото в магазина си от тухли и бетон в Бруклин, Ню Йорк. "Случва се да получим нещо ново в магазина, но скоро след като продуктът е при нас, го продаваме за по-малко, отколкото ни се иска", казва Фалак.
През деветдесетте години авиокомпаниите станаха известни с това, че постоянно променят цените си в зависимост от това колко места са останали на самолета и колко пари искат конкурентите за билет. Хотелите скоро последваха примера им със собствената си "система за управление на приходите" и постоянно започнаха да променят цените на стаите.
Купувачите изследват всичко до последната подробност
Интернет търговците на дребно сега използват подобен софтуер. Те искат да предложат така винаги най-ниската цена, дори ако това е само една стотинка, защото никъде другаде купувачите не сравняват толкова точно цените, колкото в интернет.
Важна разлика от туристическата индустрия е все пак, че интернет търговците на дребно се конкурират с голям брой търговци, които имат едни и същи продукти в асортимента си. Авиокомпаниите и хотелите обаче имат само определен брой конкуренти, а някои сред тях имат пазарен сегмент, в който те са водещи.
Според компанията Mercent, чийто софтуер използва Cookie, на всеки час се променят цените на два милиона продукти. При това различни фактори играят роля, включително цените на конкурентите, цените на доставките, ограниченията и сезонните промоции. Търговците могат да решават колко често да променя цените, с кои продукти да сравняват своите и кои конкуренти трябва да се пренебрегнат.
преди 12 години Все пак има стоки които трудно биха пробили през нета. Обувки например аз не бих си купил без да съм ги обул. Може да се изкуша, ако цената да е 2-3 пъти надолу от магазина и пак остава риска да не са удобни и безполезни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Не само фиксираните цени са демоде, но и фиксираните магазини ще са демоде. Така че, ако някой мисли да инвестира в (старомоден) магазин добре да си помисли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар