Динамиката на онлайн поведението и навиците на активните българи в интернет ще бъдат изследвани на всеки 6 месеца, съобщиха от маркетинговата група Публисис МАРК Груп.
Според първото проучване DigiTribe Report 75,5% от градското население в България на възраст между 18 и 65 години е в интернет, като една четвърт от тях прекарват над 5 часа на ден в мрежата.
Основните устройства, чрез които се осъществява достъп до интернет, са настолните компютри и лаптопите. Малко над 20% от потребителите използват сматфони, а 5,4% - таблети.
„Мобилните устройства ще бъдат все по-използвани ежедневно за забавление, онлайн търсене и достъп до социални мрежи. Това не вещае смърт за настолните компютри и лаптопи, но те по-скоро ще бъдат използвани предимно за работа“, коментира Христо Ласков от Публисис МАРК Груп.
DigiTribe Report е дългосрочна инициатива за провеждане на шестмесечни проучвания на онлайн потреблението, инициирана от DigiTribe – група ентусиасти от Публисис МАРК Груп. Те са експерти с опит и интерес в интернет комуникациите, новите технологии, социалните медии и онлайн кампаниите.
Проучванията се реализират от Прагматика – агенция за маркетингови проучвания.
Според DigiTribe Report социалните мрежи са изключително популярни и са посещавани от над 85% от интернет потребителите. Най-използваната социална мрежа е Facebook - 73,8% от българите онлайн я посещават всеки ден, следвана от Google + с ежедневни посещения от страна на 32,8%.
Интересен факт е, че според данните други водещи на световно ниво социални мрежи като LinkedIn, Pinterest, Foursquare не се радват на такава масова популярност у нас.
На въпроса „Колко често посещавате Facebook” 88,9% от 19-25 годишните отговарят, че проверяват своя профил (почти) всеки ден, което ги прави и най-редовните потребители на социалната мрежа у нас. По честота на Facebook употреба след тях се нареждат:
14-18 годишните, от които 88,7% са (почти) всеки ден във Facebook;
36-45 годишните, от които 72,6% са (почти) всеки ден във Facebook;
26-35 годишните, от които 69,4% са (почти) всеки ден във Facebook;
Над 45 годишните, откоито 62,3% са (почти) всеки ден във Facebook.