IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Google - тази бездънна ковачница на кадри

Назначаването на Мариса Майер за шеф на Yahoo затвърди ролята на компанията в хай-тек сектора, която е подобна на тази на General Electric в индустрията

12:04 | 19.07.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Мариса Майер пое кормилото на Yahoo. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Мариса Майер пое кормилото на Yahoo. Снимка: Ройтерс

Назначаването на дългогодишния мениджър на Google Мариса Майер за нов ръководител на Yahoo пасва идеално в един вече утвърден модел: все повече „Googler“ (така наричат служителите на интернет концерна) са привличани да поемат водеща роля в други интернет компании.

В очите на някои наблюдатели от Силициевата долина изборът на Yahoo циментира още повече репутацията на Google като благодатна почва и трамплин за мениджъри на технологичната индустрия. Google изпълнява в хай-тек сектора подобна роля, каквато General Electric има за промишлените американски компании, казват те.

“Google влезе в една и съща позиция с тази на GE“, казва Марк Андрийсен, рисков инвеститор от Силициевата долина, който е член на управителните бордове на Facebook, Hewlett-Packard, eBay и други. „Успешният баланс на Google в областта на иновациите и фактът, че не са толкова много наистина големите интернет компании, правят така, че в калифорнийската фирма има много кандидати, които са идеално пригодени за управление на ориентирани към потребителите технологични фирми“, казва Андрийсен, цитиран от Wall Street Journal. 

Бивши служители на Google са на високи мениджърски позиции в компании като Twitter, Facebook и AOL. Но Google не се разглежда само като тренировъчно игрище за лидерите на утрешния ден. Компанията от Моунтин Вю също така произведе значителен брой предприемачи, които започват самостоятелен бизнес със стартиращи фирми. Мобилната услуга за снимки Instagram, която бе придобита от Facebook за 1 млрд. долара, принадлежи към тази група, също както и младият разработчик на мобилни приложения Foursquare Labs, и социалната мрежа Pinterest.

По темата се изказва и Ерик Шмид, който ръководеше Google между 2001 и 2011 г. и сега е изпълнителен председател: „Съоснователите на фирмата Лари Пейдж и Сергей Брин винаги са имали в предвид, че Google е компания, в която са искали да работят предприемачи по дух, в която бързо може да бъдат прилагани идеи. И големите предприемачи често след това искат просто да си отидат и да правят каквото им скимне. Това е съвсем естествено“. И добавя: „... винаги е тъжно, когато хората тръгват, но същевременно ни изпълва с гордост фактът, че са намерили оръжието за продължаване на кариерата си в Google."

Основаната през 1998 г. компания днес има над 33 000 служители на пълен работен ден. През миналата година гигантът отчете приходи от над 39 млрд. долара, чиито източници са широко разпределени. Те се простират от уеб търсенето през смели инструменти за онлайн реклама, мобилната операционна система Android и браузъра Chrome. С пазарна капитализация от около 187 млрд. долара, Google с голямо отстояние е номер едно сред интернет компаниите.

Заемането на свободни позиции в индустрията от мениджъри на Google се ускори през 2008 година. По това време основателят на Facebook Марк Зукърбърг не се посвени да склони лично Шерил Сандберг да премине в компанията му. В Google Сандберг отговаряше за продажбата на реклами, а в борда на Facebook пое отговорността за бизнес операциите. В постинг на стената си в социалната мрежа Сандберг поздрави бившия си колега от Google: "Поздравления за Мариса! Страхотна новина за жените (и мъжете) в цялата Силициева долина".

През 2009 г. членовете на борда на AOL започнаха да ухажват мениджъра по продажби на Google Тим Армстронг и след това го направиха директор. Той се опита да приложи много от наученото в Google по времето на Шмид, признава самият Армстронг в интервю за WSJ. Особено впечатлен е бил от това, до каква голяма степен успехът на Google зависи от готовността за смели стъпки в ранните години. По това време, преди около десетилетие, компанията преобразува драстично своята AdWords програма за реклама в интернет, като по този начин положи основите на един от основните си източници на приходи. Освен това Шмид винаги е отделял на служителите си много време.

Последна актуализация: 14:39 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още