IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Google имитира стратегията на Amazon

Всеки технологичен гигант днес се опитва да привлече колкото се може повече потребители към своите платформи

13:22 | 28.06.12 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Продуктовият мениджър на Google Хюго Бара при представянето на новото устройство<em>. Снимка: Ройтерс</em></p>

Продуктовият мениджър на Google Хюго Бара при представянето на новото устройство. Снимка: Ройтерс

Новият таблет Nexus 7 на Google изглежда копира ходовете на предшественика си Kindle Fire на Amazon. А дали това не е единственият начин за компаниите да останат конкурентни на пазара за таблети срещу безспорния лидер iPad на Apple, пита риторично в свой анализ MarketWatch.

Изглежда стратегията на Google е да продава новото устройство на изключително ниска цена (може би дори на загуба или на цена около производствената), за да провокира интерес към разрастващата се екосистема на Android. Тя включва магазина за приложения Google Play, социалната мрежа Google+ и платформата за споделяне на клипове  YouTube. Компанията планира да пусне в продажба седеминчовия таблет Nexus 7 идната сряда на цена от 199 долара. 

Въпреки че операционната система Android беше успешен ход на пазара за смартфони, тя все още е неутвърдена при таблетите. Най-успешното устройство, което за момента може да се изправи срещу струващия 499 долара iPad, е Kindle Fire. Таблетът на Amazon, който се задвижва с Android, не може да надмине лидера, просто защото е приспособен да се „потопи“ в огромния магазин на Amazon за дигитални книги, видео и други стоки.

„Научавайки урока от Kindle Fire, Google разбра, че единственият начин да победи скъпоструващия iPad, е като се прицели към милионите потребители, които са готови си закупят по-малки и евтини таблети. След това тези клиенти ще бъдат запознати с други Android устройства, услуги на Google и всякакви бъдещи платени видеоуслуги на YouTube”, написа анализатора Джеймс МакКуайви от Forrester Research.

Всеки технологичен гигант днес - от Apple, Amazon, Google, Facebook до Microsoft, се опитва да привлече колкото се може повече потребители към своите платформи. Единствената цел е да ги примамят на „технологичния“ си остров, от който след това никога няма да могат да си тръгнат. Типичен пример за това е решението на Microsoft да разработи свой собствен таблет, в допълнение на тези, които се произвеждат от партньорите им.

Предстои да видим дали Google ще успее с новия Nexus 7. Но друг въпрос остава да бъде зададен. А именно - дали няма да  станем свидетели на таблет и от Facebook?

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:16 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още