IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как интернет и смартфоните ще направят медиите по-богати

През 2016 г. около 37,5% от приходите на медиите по света ще се падат на дигиталните такива, смятат от PwC

17:06 | 12.06.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Албанският премиер Сали Бериша се информира, ползвайки таблет.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

Албанският премиер Сали Бериша се информира, ползвайки таблет. Снимка: Ройтерс

Онлайн рекламата ще е във възход - до 2016 г. приходите на реклама, генерирани в мрежата, ще растат с 15,9% годишно до 188 млрд. долара. За мобилния интернет експертите дори прогнозират увеличение от средно 36,5%.

„Социалните мрежи, персонализираната реклама в търсачките и базирани на местоположението услуги предоставят на рекламната индустрия отлични възможности за точно достигне до потенциалните купувачи. От друга страна у потребителите нарастват опасенията за неприкосновеност на личния живот. Една силна и успешна в дългосрочен план рекламна стратегия трябва да приема сериозно тези опасения и да предоставя на потребителите в същото време доказуема равнозначна стойност за данните, които те дават", каза Балхаус.

Въпреки че интернет медиите наваксват изоставането си, поне в средносрочен план телевизията ще остане най-важната рекламна платформа. Приходите от рекламни клипове и предавания ще се увеличават до 2016 г. със средно 6,6% на година до близо 255 млрд. долара. Все пак в тази сума са включени и общите приходи, които телевизиите получават – включително и чрез реклама на своите интернет страници.

Пазарите ще имат разнопосочно развитие обаче - отчасти заради продължаващия икономически бум в развиващите се пазари.

С продажби от 109 млрд. долара Китай измести през миналата година Германия (99 млрд. долара) от третото място на най-големите медийни пазари. Вторият най-висок резултат записва Япония (193 млрд. долара), докато САЩ с приходи за бранша от почти 464 млрд. долара са недостижим лидер.

До 2016 г. според прогнозата на PwC приходите за медийния бранш в Китай ще скачат с около 12% годишно и по този начин ще отчитат най-силен ръст в целия свят. На второ място по този показател е Бразилия, която със средногодишно нарастване от по 10,6% до 2016 г. ще надмине Канада и Италия.

 

ТОП 10 на световните медийни пазари
Позиция (2016) Страна Средногодишен ръст Приходи (2016 г. в млрд. долара)
1 САЩ 5,2% 597,3
2 Япония 2,8% 221,6
3 Китай 12% 192,5
4 Германия 2,7% 113,4
5 Великобритания 3,1% 97,3
6 Франция 3,4% 91,1
7 Бразилия 10,6% 64,8
8 Канада 6,5% 60,6
9 Италия 3,1% 53,7
10 Южна Корея 4,2% 47,5

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:05 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още