Онлайн рекламата ще е във възход - до 2016 г. приходите на реклама, генерирани в мрежата, ще растат с 15,9% годишно до 188 млрд. долара. За мобилния интернет експертите дори прогнозират увеличение от средно 36,5%.
„Социалните мрежи, персонализираната реклама в търсачките и базирани на местоположението услуги предоставят на рекламната индустрия отлични възможности за точно достигне до потенциалните купувачи. От друга страна у потребителите нарастват опасенията за неприкосновеност на личния живот. Една силна и успешна в дългосрочен план рекламна стратегия трябва да приема сериозно тези опасения и да предоставя на потребителите в същото време доказуема равнозначна стойност за данните, които те дават", каза Балхаус.
Въпреки че интернет медиите наваксват изоставането си, поне в средносрочен план телевизията ще остане най-важната рекламна платформа. Приходите от рекламни клипове и предавания ще се увеличават до 2016 г. със средно 6,6% на година до близо 255 млрд. долара. Все пак в тази сума са включени и общите приходи, които телевизиите получават – включително и чрез реклама на своите интернет страници.
Пазарите ще имат разнопосочно развитие обаче - отчасти заради продължаващия икономически бум в развиващите се пазари.
С продажби от 109 млрд. долара Китай измести през миналата година Германия (99 млрд. долара) от третото място на най-големите медийни пазари. Вторият най-висок резултат записва Япония (193 млрд. долара), докато САЩ с приходи за бранша от почти 464 млрд. долара са недостижим лидер.
До 2016 г. според прогнозата на PwC приходите за медийния бранш в Китай ще скачат с около 12% годишно и по този начин ще отчитат най-силен ръст в целия свят. На второ място по този показател е Бразилия, която със средногодишно нарастване от по 10,6% до 2016 г. ще надмине Канада и Италия.
ТОП 10 на световните медийни пазари | |||
---|---|---|---|
Позиция (2016) | Страна | Средногодишен ръст | Приходи (2016 г. в млрд. долара) |
1 | САЩ | 5,2% | 597,3 |
2 | Япония | 2,8% | 221,6 |
3 | Китай | 12% | 192,5 |
4 | Германия | 2,7% | 113,4 |
5 | Великобритания | 3,1% | 97,3 |
6 | Франция | 3,4% | 91,1 |
7 | Бразилия | 10,6% | 64,8 |
8 | Канада | 6,5% | 60,6 |
9 | Италия | 3,1% | 53,7 |
10 | Южна Корея | 4,2% | 47,5 |