IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китай вече не е просто бележка под линия в отчета на Apple

Още през текущото тримесечие азиатско-тихоокеанският регион би могъл да се превърне в най-силния пазар за концерна

08:02 | 04.05.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Китай вече не е просто бележка под линия в отчета на Apple

В Китай Apple увеличава приходите си от продажби на своя iPhone за първото тримесечие петкратно спрямо същия период на миналата година. В Япония приходите се удвояват, както става ясно от публикуваните във вторник резултати. Общите приходи от продажба на продуктите на Apple в Китай и Тайван се повишават трикратно.

Калифорнийската компания обуславя успеха си в Китай със старта на продажбите на новия iPhone през февруари, както и със стартиралите през март продажби чрез допълнителния мобилен оператор China Telecom. А лидерът на телеком пазара China Mobile все още не е започнал да предлага устройството.

Директорът на Apple Тим Кук нарече в телефонна конферентна връзка резултатите в Китай „зашеметяващи“. На китайския пазар все още имало много голямо пространство за ръст, изказва оптимизма си той.

Сензорният екран помага при разпространението на iPhone

Едва преди седмици, през март, Кук посети Китай, за да разговаря с правителствени представители и местни доставчици. Търсенето на iPhone създавало ефект на ореол, като прави и останалите продукти на Apple симпатични и се грижи за силно търсене в целия регион, обясни тогава Кук. Този тренд бил ясно доловим и при продажбите на Mac – компютъра на Apple. Неговите продажби в Китай са ниски по абсолютна стойност, но през миналото тримесечие са били продадени със 60% повече системи, отколкото година по-рано.

Във своите все още много положителни препоръки за закупуване на акции на концерна анализаторите изтъкват и допълнителен фактор за улесняването на разпространението на продуктите на Apple в световен мащаб. Те могат да бъдат преобразувани без големи усилия и за други езици, защото сензорният екран не изисква промяна в клавиатурата.

В САЩ се разкрива друга картина. Там пазарът традиционно е пренаситен. Концернът не дава точни данни за продажбите на iPhone в родината си. Но данните от двата най-големи мобилни оператори в САЩ показват, че ръстовете тук са доста по-умерени, отколкото на задграничните пазари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:10 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още