IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как козметичният концерн Avon пропусна интернет ерата

През миналата година американски клиенти са купили козметика за 3,5 млрд. долара в интернет

14:55 | 28.04.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Търговските представителки на Avon трябва да се пренастроят на вълна &quot;интернет присъствие&quot;. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Търговските представителки на Avon трябва да се пренастроят на вълна "интернет присъствие". Снимка: Ройтерс

Около 85% от приходите си през миналата година козметичният концерн е направил в чужбина, но САЩ остават важни като роден пазар. А тук по мнение на пазарни анализатори е възможен по-висок растеж, особено ако интернет се ползва по-засилено за корпоративната стратегия.

Кандидатът за придобиване Coty вече намекна за модернизация на Avon. Ако успее да  поеме Avon, парфюмерийната и козметична компания иска да заложи повече на технологията. Освен това повече пари ще бъдат вложени в изследователска и развойна дейност и обучение. Но Avon продължава да е хладно настроена към Coty – според компанията офертата от 23,25 долара за акция е прекалено ниска.

Avon не е единственият традиционен концерн за директни продажби, който има трудности с промяната в мисленето. Дори известният Tupperware Brands Corp. не успява да се наложи в новите комуникационни канали. В бъдеще обаче консултантките по продажби ще трябва да съставят свои собствени сайтове за продукти на Tupperware. В допълнение Tupperware има страници във Facebook, в Twitter, както и търговски приложения за клиенти, които искат да поръчат чрез смартфони или таблети.

И в Avon някои продавачи са настроени на интернет вълната. Една "Avon Lady", която от 2006 г. насам пътува в страната заради компанията, рекламира своите кухненски и домакински продукти усилено в Twitter и има почти 500 последователи. Тя често изпраща съобщения за безплатни доставки и нова информация за продуктите. Друга представителка посещава онлайн курс и сега предоставя в мрежата информация за сенки за очи и датите на изтичане на срока на годност на кремовете.

Консултантът на Avon Джеймс Жилберт от Мичиган прави 25% от своя оборот от социалните медии. Една спечелена от Twitter клиентка харчи месец след месец по 60 долара за червила и други продукти на Avon. Но и Жилберт е критичен. Според него Avon е можела да направи повече за това отговорните продавач-консултанти да получават и в действителност комисионна за клиентите си. „Ако клиентът не се появи директно на твоя сайт, то повече или по-малко си го загубил“, казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:03 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още