IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Лари Пейдж иска по-човечен Google

Компаниите прибягват до съдебни искове за патенти, когато са към края на жизнения си цикъл, смята директорът

17:39 | 05.04.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Съоснователят на Google Лари Пейдж. <em>Снимка: Ройтерс </em></p>

Съоснователят на Google Лари Пейдж. Снимка: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на Google Лари Пейдж все още вижда своята компания като двигател на иновациите и „подобрител на света“. Същността на компанията е „да налага използване на технологията в голям мащаб - технологични постижения, които помагат на хората да подобрят живота и обществото си“, казва Пейдж в интервю за списанието Bloomberg Businessweek по повод на първата годишнина от завръщането си на върха на Google.

„Душата ни в общи линии остава една и съща", казва той в светлината на критиката, че Google пренебрегва своите корени в интернет търсенето в гонитбата на най-голямата в света социална мрежа Facebook.

Това е първото голямо интервю на Пейдж от дълго време насам, в което съоснователят на Google може да скицира стратегическите си визии. При това той посочи нов акцент върху самооценката си.

„Нашата мисия е да организираме знанието в света и да го направим универсално достъпно и полезно. И аз мисля, че останахме по-човечни, отколкото някои очакваха".

Преди една година Пейдж отново пое след десетгодишна пауза кормилото на компанията от Ерик Шмид. Той налага агресивно на онлайн мрежата Google+, алтернатива на Facebook, която обединява различни услуги под един общ покрив.

Наскоро компанията бе критикувана от интернет бранша заради засилената интеграция на Google + и в самата търсачка. Освен това органите за защита на конкуренцията проучват твърденията на конкуренти, че Google ги поставя в по-неблагоприятно положение при резултатите от търсенето.

Дълго време Google не успя да се наложи на пазара на социалните мрежи, докато базата на Facebook нарасна до около 850 милиона потребители. 

„Въпреки че е ясно, че Google+ не може да пораснат от днес за утре, ние сме доволни от растежа“, пояснява Пейдж.

Съоснователят на Google разкрива и някои слаба неща при конкуренцията. Така например Facebook се е затворил едностранчиво по отношение на информация за потребителите.

„Нашите приятели от Facebook вкараха в мрежата много адреси в Gmail и не могат да ги премахнат. И твърдят, че тези данни не принадлежат на потребителите, което е много благовидното твърдение, но доста абсурдно".

Последна актуализация: 00:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още